Wij hebben nu UPC Kabel tv & Radio, meer niet.
Niks digitaal, geen pakketten...
Doorwerth was één van de laatste, waar je - naast standaard coax - via UPC ook internet en digitale ontvangst kon krijgen. Dus zo 'onlogisch' is het niet dat je je dat afvraagt.
Maar ook daar schijnt het nu geregeld te zijn.
Problemen die je ouders aangeven zijn er inderdaad geweest, vooral in de beginfase van de uitbreiding door UPC, maar is nu achterhaald.
Je zou dus zélf kunnen overstappen naar een internetabonnement bij UPC (dus de TV-kabel), terwijl je ouders nog gebruik blijven maken van ADSL (dus de telefoonkabel).
Als blijkt dat jou UPC-verbinding probleemloos verloopt, kunnen ze zelf ook daarop overstappen met - gezamenlijk - een snellere verbinding. Dat is altijd nog goedkoper dan twee abonnementen apart.
Als je ouders een mailadres hebben via hun ADSL-aanbieder, vervalt dat inderdaad als het abonnement wordt opgezegd. Maar 'verhuizen' is nu ook weer niet zo ingewikkeld dat dat een belemmering zou moeten zijn (kijk
hier voor de 'stappen').
En even voor de duidelijkheid: de enige die via de tv-kabel als internetprovider kan optreden is UPC zelf (alhoewel dat wat betreft de OPTA snel moet veranderen). Via de telefoonkabel kan je bij veel meer Intenetproviders terecht, maar niet TEGELIJKERTIJD op één lijn. Dus één provider per kabelpaar.
Inderdaad zijn er ook wat betreft internet via de telefoonkabel de nodige problemen in Doorwerth, een volgend 'trauma' dus voor je ouders als het zo doorgaat.
Ik denk dus, dat het verstandig is om - wat betreft stabiliteit en snelheid - over te stappen naar UPC.