• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 cellen na berekening automatisch naast elkaar mee verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoenTr

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2014
Berichten
7
Hallo iedereen,

in bijlage een voetbalklassement, ik zou graag kolom B (die eigenlijk een rangschikking is na berekening) en kolom D (die gewoon de naam of invoer van een ploeg is maar waar een volledige puntenberekening aan gekoppeld is) laten gelijk lopen.
Aangezien het programma bestaat uit een puntentelling en een aparte rangschikking, heb ik dit samengevoegd om zo een totaaloverzicht te krijgen in één klassement.
Door dan kolom C,D,E,K en L te verbergen verkrijg ik één klassement, maar de volledige puntentelling (dus ook de doelpunten voor en tegen + doelpuntensaldo) naast de naam van de ploeg rangschikt niet mee omdat juist die puntentelling niet verticaal zoekt ?
Hoe kan ik dus kolom B (Verticaal zoeken) koppelen en gelijk in rangschikking en automatisch na nieuwe berekening (door ingeven uitslagen van volgende matchen) naast elkaar laten lopen met kolom D (invoer ploegnaam) ?

Hopelijk kan iemand mijn uitleg begrijpen ?
ik ben geen excel expert maar ben altijd bereid om bij te leren !

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Groeten KoenBekijk bijlage klassement voetbal.xlsx
 
Koen,

met verplaatsen of kopieren zal het niet gemakkelijk gaan, je zal een extra kolom nodig hebben per gegeven
dat je naast geranschikte ploegen wil hebben, hierin kan je dan terug vertikaal zoeken gebruiken.
zie in bijlage blad ploegen, A tot J ploegen willekeurig, N tot W gerangschikt allemaal met vertikaal zoeken.

mvg
Leo
 

Bijlagen

  • Eredevisie 2014-2015.xlsx
    36,2 KB · Weergaven: 33
Koen,

met verplaatsen of kopieren zal het niet gemakkelijk gaan, je zal een extra kolom nodig hebben per gegeven
dat je naast geranschikte ploegen wil hebben, hierin kan je dan terug vertikaal zoeken gebruiken.
zie in bijlage blad ploegen, A tot J ploegen willekeurig, N tot W gerangschikt allemaal met vertikaal zoeken.

mvg
Leo

Dag Leo,
is gelukt !!!
Nogmaals dank !
ik zou je mij aanpassing willen tonen maar weet niet hoe een bestand toe te voegen in een "quote" of snel reageren ?
staat nergens een "uploaden" functie ?

gr Koen
 
Quote niet gebruiken, maar gebruik de knop reageer op bericht (linksonder). Dan kun je een bijlage uploaden (via paperclipje).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan