Ik heb alles nog eens teruggelezen en heb een paar vraagjes:
in bericht 5 schrijf je dat met een kabel alles perfect werkt. Wát voor kabel en wát werkt perfect?
De interne disks die je in een behuizing hebt geplaatst kunnen toch niet anders werken dan met een kabeltje? Of bedoel je dat je per keer één schijf met een usb kabeltje aansluit en dat het dan perfect werkt op dat ene usb-poortje?
Andere vraag is : je schrijft dat je reeds een tweetal usb hubs hebt gebruikt en dat er maar één schijf zichtbaar is (wordt). Geldt dat voor het totaal van 4 schijven, m.a.w. de 2 usb 3.0 hdd's én 1 voormalig interne worden herkend, of .......... anders? (Even los van de interne C / D en whatever)
Vooruitlopend op je antwoorden:
wat je nog zou kunnen proberen is alle externe schijven loskoppelen en vervolgens de hub aansluiten, er ééntje aankoppelen en deze in schijfbeheer de letter S geven. Vervolgens ontkoppelen / uitwerpen, volgende schijf pakken, aansluiten en deze T noemen. Zo doorgaan t/m letter V. (hopende dat ze per stuk herkend worden).
Dan nog eens alle 4 op de hub aansluiten (na een machine herstart) Ik ben benieuwd.
Aanvulling : ik heb zelf iets soortgelijks twee keer mogen ervaren. Ik heb een stuk of 4 externe usb hdd's en voor een bevriende relatie had ik twee externe disks om daarop wat films naartoe over te zetten. Ik had dus 6 externe hdd's aan mijn machine / hub hangen en idd. een tweetal werd niet herkend. De oplossing voor mij was toen de computer opnieuw opstarten mét alle schijven aangesloten en het probleem loste zichzelf op. En idd. 2 x 2 van de 6 schijven waren van hetzelfde merk en ze hadden ook nog eens een identieke opslagcapaciteit.