Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
=vlookup(C1;$A$1:$A$10;2;FALSE)
Als eerste bedankt voor de snelle reactie's.
Heb de zoekfunctie net gebruikt, wel veel topics gevonden, maar kom er niet echt verder mee, ben nogal een noob met excel zeg maar.
Als ik bovenstaand voorbeeld nadoe komt er #REF te staan.
Maar kan ik dan ook in mijn invoer cel de waarde veranderen, en dat de 2e cel dan automatisch mee verandert?
Als ik bijvoorbeeld heb:
1 0,1
2 0,15
3 0,2
4 0,25
5 0,3
6 0,35
7 0,4
8 0,45
9 0,5
10 0,55
... is de cel voor invoer linker kolom
... is de cel voor uitkomst rechter kolom
Het gaat in mijn geval om temperatuur in de linkerkolom, en verzadigingsdruk in de rechterkolom, is verder niet van toepassing, behalve dat die van elkaar afhankelijk zijn. Ik wil dus in de ene cel (invoer) de waarde kunnen veranderen, zodat de ander dan mee verandert.
Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is zo.
=A1*0,05+0,05
Hoi,
Het lijkt me slimmer om even een voorbeeldbestand mee te sturen
Oops, foutje. het bereik moet zijn $A$1:$B$10, daarom krijg je #REF. Het bereik moet altijd minimaal net zo veel kolommen bevatten als de waarde van de kolom waaruit je het getal wilt ophalen (bij deze dus 2).
En ja, de verzadigingsdruk zal veranderen als je de temperatuur verandert; hij haalt dan een andere waarde op. Dus als je in jouw voorbeeld eerst op 2 zoekt, krijg je als uitkomst 0,15. Zoek je daarna op 5, dan krijg je als uitkomst 0,3. Verander je 0,3 in 0,6, dan krijg je automatisch 0,6 als je op 5 zoekt.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.