• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 kolummen beveiligen / 2 verschillende wachtwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruimeltjes

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Beste allemaal,

Ik heb dankzij dit forum een super codering maar ik zou deze willen uitbreiden. Ik zou namelijk graag 2 kolommen in 1 sheet willen beveiligen maar voor iedere kolom een ander wachtwoord willen hebben.

Ik heb de codering aangepast en hij werkt, behalve dat die voor de 2de kolom het wachtwoord van de eerste gebruikt. Ik heb het idee dat er de codering overruled wordt door de eerte maar heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.

Nog even een kort puntje, de eerste kolom moet de rij gegegevens ervoor blokkeren en de 2de kolom moet de rij gegevens + de eerste kolom beveiligen.

Groetjes,

Simone

Bekijk bijlage controle en beveiliging.xlsm

Code:
Private Sub Worksheet_beforedoubleclick(ByVal target As Range, cancel As Boolean)
    If Not Intersect(target, Columns(4)) Is Nothing Then
        cancel = True
        ActiveSheet.Protect Password:="1234", userinterfaceonly:=True
        target.Value = "Yes"
            With target.Offset(, -3).Resize(1, 4)
                .Locked = True
            End With
    End If

If Not Intersect(target, Columns(5)) Is Nothing Then
                cancel = True
                ActiveSheet.Protect Password:="5678", userinterfaceonly:=True
                target.Value = "Yep"
                     With target.Offset(, -4).Resize(1, 5)
                        .Interior.Color = vbYellow
                        .Locked = True
                     End With
    End If
End Sub

Je kan een werkblad niet beveiligen met 2 verschillende paswoorden.
Als het werkblad is beveiligd met 1234 kan je het natuurlijk niet openen met 5678.

Je kan eventueel het hele werkblad beveiligen en dan de kolommen apart blokkeren met een wachtwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan