kruimeltjes
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 sep 2009
Beste allemaal,
Ik heb dankzij dit forum een super codering maar ik zou deze willen uitbreiden. Ik zou namelijk graag 2 kolommen in 1 sheet willen beveiligen maar voor iedere kolom een ander wachtwoord willen hebben.
Ik heb de codering aangepast en hij werkt, behalve dat die voor de 2de kolom het wachtwoord van de eerste gebruikt. Ik heb het idee dat er de codering overruled wordt door de eerte maar heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Nog even een kort puntje, de eerste kolom moet de rij gegegevens ervoor blokkeren en de 2de kolom moet de rij gegevens + de eerste kolom beveiligen.
Groetjes,
Simone
Bekijk bijlage controle en beveiliging.xlsm
Ik heb dankzij dit forum een super codering maar ik zou deze willen uitbreiden. Ik zou namelijk graag 2 kolommen in 1 sheet willen beveiligen maar voor iedere kolom een ander wachtwoord willen hebben.
Ik heb de codering aangepast en hij werkt, behalve dat die voor de 2de kolom het wachtwoord van de eerste gebruikt. Ik heb het idee dat er de codering overruled wordt door de eerte maar heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Nog even een kort puntje, de eerste kolom moet de rij gegegevens ervoor blokkeren en de 2de kolom moet de rij gegevens + de eerste kolom beveiligen.
Groetjes,
Simone
Bekijk bijlage controle en beveiliging.xlsm
Code:
Private Sub Worksheet_beforedoubleclick(ByVal target As Range, cancel As Boolean)
If Not Intersect(target, Columns(4)) Is Nothing Then
cancel = True
ActiveSheet.Protect Password:="1234", userinterfaceonly:=True
target.Value = "Yes"
With target.Offset(, -3).Resize(1, 4)
.Locked = True
End With
End If
If Not Intersect(target, Columns(5)) Is Nothing Then
cancel = True
ActiveSheet.Protect Password:="5678", userinterfaceonly:=True
target.Value = "Yep"