2 laptops verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

cbtje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
hallo, ben nu bij een vriendin en hebben beide een laptop. Nu heeft zij films op haar laptop staan die ik ook wel graag wil hebben. Kunnen we op de een of andere manier onze laps met elkaar verbinden zodat we deze bestanden op een snelle manier met elkaar kunnen delen??

Via draadloos netwerk.

Ik gok dat er al een draadloos netwerk is en dat je daarmee nu op internet zit?

Dan hoeft je vriendin alleen maar de map waarin de film staat de delen volgens onderstaande methode.

Rechtermuisknop op de map > Delen en beveiliging > Vinkje bij "Van deze map een netwerkmap maken" (Of iets dergelijks)

Vervolgens moet jij op je laptop bij netwerklocaties op je bureaublad kijken of de map daar is verschenen. Zo niet dan kun je via
Start > Uitvoeren > \\{ip van de laptop van je vriendin} (Bijvoorbeeld \\192.168.1.100)
De computer bereiken.

We zitten op hetzelfde draadloze netwerk,ik heb xp en zij heeft vista. Nu doet ze rechtermuisknop en dan klikt ze delen aan (staat geen beveiliging) Er staat daar niet van deze map een netwerkmap maken..wat moeten we doen?

Hmm ik heb zelf geen Vista dus zou niet weten hoe het er uitziet.

Je kunt het anders ook wel omdraaien.

Jij deelt op jou computer een map en laat haar er naar verbinden. Vervolgens kopieert ze de bestanden naar de map op jouw laptop.

bedankt, op mijn laptop is het wel gelukt (xp). Onder de map staat nu een handje...maar nu een hele stomme vraag, waar kan ik mijn ip-adres vinde (schaam schaam)

Start > Uitvoeren > cmd > {dos scherm verschijnt} > ipconfig

Netwerkadres heet het dacht ik...

Schamen hoeft niet, we verwachten niet dat iedereen hetzelfde weet.

Ok, gevonden! Nu voert mijn vriendin op haar laptop bij uitvoeren mijn ip in, maar krijgt dan een foutmelding, kan het bestand niet vinden...moeten we nog meer bij uitvoeren neerzetten

Nee als het goed is moet hij de computer vinden...

Weet je zeker dat jullie allebei verbonden zijn met hetzelfde netwerk?

Kijk anders bij je vriendin even bij de netwerklocaties of hij daar is verschenen.

ja, zitten op hetzelfde netwerk maar wil niet lukken, ze vinden elkaar niet...

Probeer anders eens

Start > Uitvoeren > cmd > ping {ip van de computer}

Als het goed is moet er 4x een resultaat uit komen.

Blijkbaar is er iets niet goed gegaan met het delen van de map.

Staat er bij de map een vinkje bij "Van deze map een gedeelde netwerkmap maken"?

Dus als je naar de map gaat, dan rechts erop klikt en dan op Delen en beveiliging klikt er dus een vinkje staat bij de bovenstaande zin?

En als je naar de Netwerklocaties op de Windows XP computer gaat (Jou laptop dus, die waar je dus de map hebt gedeeld) staat de map daar dan?

Dan is het vast iets met de firewall...

Iets anders kan ik niet bedenken

werkgroep

Hoi,

Ben je echt wel zeker dat ze in dezelfde werkgroep staan? (te vinden bij rechtsklik op "deze computer" en daarna op "eigenschappen" klikken en vervolgens op het tabblad "computernaam")

Ik heb hier ongeveer hetzelfde (vista op latop, xp op desktop) en je moet al verbinding met elkaar kunnen maken zonder dat je een map deelt, want ze hebben beide al enkele standaard shares", wat ik wel bij beide even heb gedaan is tijdelijk de firewalls uitschakelen tot alles in orde is en bij vista staat ergens een optie bij "netwerk" van "mappen beveiligen met een wachtwoord" inschakelen of uitschakelen en dat heb ik uitgeschakeld.

Normaal moet je als de werkgroep inderdaad goed is nu in verkenner van bv xp rechtsklikken op netwerklokaties en dan kiezen voor "verkennen", daarna rechtsklik op "volledig microsoft netwerk" en verkennen enz... uiteindelijk zie je de werkgroep en als je hierop rechtsklikt zou je beide pc's moeten zien, als dit allemaal werkt kan je eventueel verder gaan met het delen van een map.

Ben benieuwd,
Groetjes
Danny

Waarom is dat belangrijk? Is namelijk totaal niet van belang. Het is handiger maar dat het noodzakelijk is....nee

Hoi,

Het DOEL van een werkgroep is namelijk om gemakkelijk resourses, dus oa. mappen te delen. (dus om te zeggen dat het totaal niet van belang is??) Dit is de vraag van cbtje, dus waarom langs een moeilijke weg gaan als men het eventueel misschien gemakkelijk op te lossen is. Probeer enkel maar te helpen meedenken :o en dat was mijn manier :p

Groetjes,
Danny

Ook heb je 10 pc's met 10 verschillende werkgroepen dan nog kan je mappen delen en erin komen. Wat is al gezegt heb...het is totaal niet van belang maar het is wel handigerqua herkenning

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan