werkgroep
Hoi,
Ben je echt wel zeker dat ze in dezelfde werkgroep staan? (te vinden bij rechtsklik op "deze computer" en daarna op "eigenschappen" klikken en vervolgens op het tabblad "computernaam")
Ik heb hier ongeveer hetzelfde (vista op latop, xp op desktop) en je moet al verbinding met elkaar kunnen maken zonder dat je een map deelt, want ze hebben beide al enkele standaard shares", wat ik wel bij beide even heb gedaan is tijdelijk de firewalls uitschakelen tot alles in orde is en bij vista staat ergens een optie bij "netwerk" van "mappen beveiligen met een wachtwoord" inschakelen of uitschakelen en dat heb ik uitgeschakeld.
Normaal moet je als de werkgroep inderdaad goed is nu in verkenner van bv xp rechtsklikken op netwerklokaties en dan kiezen voor "verkennen", daarna rechtsklik op "volledig microsoft netwerk" en verkennen enz... uiteindelijk zie je de werkgroep en als je hierop rechtsklikt zou je beide pc's moeten zien, als dit allemaal werkt kan je eventueel verder gaan met het delen van een map.
Ben benieuwd,
Groetjes
Danny