2 os' bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre90

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Berichten
155
ik heb mijn oude pc met os 98 geupgrade naar xp professional. Maar steeds als ik nu opstart krijg ik een zwart scherm waarin ik moet kiezen tussen 98 en xp terwijl 98 er niet eens meer op staat :confused: hoe kan ik dit weg halen? iemand een idee? :thumb:
 
boot ini openen met klatblok en dan de regel van 98 weg haalen en dan sla je het weer op
 
nog veiliger is dit in xp te doen, via start>uitvoeren msconfig
in het tabblad boot.ini windows de opstartpaden te laten controleren en de foute te laten verwijderen.
Rebooten en die vraag wordt niet meer gesteld
 
Of;

Start > Uitvoeren > Msconfig > Tabblad 'Boot.ini > Opstart Paden Controleren
 
komt allemaal op het zelfde neer.
verwijder geen xp lijntjes dan heb je een probleem.
 
Rechtermuisklik op DEZE COMPUTER >> EIGENSCHAPPEN >> GEAVANCEERD >> Bij OPSTART EN HERSTELINSTELLINGEN klik je op INSTELLINGEN >> Dan klik je op bewerken
dan zie je daar die overbodige regel voor win98 staan en die haal je dan weg. Wijzigingen opslaan natuurlijk en reboot maar en je zult zien dat hij niks meer vraagt

Groetjes

Justin
 
Laatst bewerkt:
oke heel erg bedankt jackall. Ik heb dus msconfig gedaan, en onder het tabblad boot.ini de opstartpaden gecontroleerd. Ik kreeg een melding over een fout en heb dat laten herstellen (de fout dat 98 dus niet meer bestond). Het verliep best makkelijk, aan het eind kreeg ik de melding om opnieuw op te starten om de resultaten te bekijken. Helaas, de computer start niet meer op :confused: Ik krijg de volgende melding:

Invalid system disk
Replace the disk, and then press any key

Ik kan zelfs mijn bios niet meer in. Ik ben bang dat ik dus XP opnieuw zal moeten installeren :confused: beter heeft iemand nog een idee :confused:
 
oke heel erg bedankt jackall. Ik heb dus msconfig gedaan, en onder het tabblad boot.ini de opstartpaden gecontroleerd. Ik kreeg een melding over een fout en heb dat laten herstellen (de fout dat 98 dus niet meer bestond). Het verliep best makkelijk, aan het eind kreeg ik de melding om opnieuw op te starten om de resultaten te bekijken. Helaas, de computer start niet meer op :confused: Ik krijg de volgende melding:

Invalid system disk
Replace the disk, and then press any key

Ik kan zelfs mijn bios niet meer in. Ik ben bang dat ik dus XP opnieuw zal moeten installeren :confused: beter heeft iemand nog een idee :confused:

Ook niet meer in je bios? dat is wel apart. :confused:

je zou als je de winxp cd heb recovery optie kunnen uitvoeren
 
dat is de zelfde cd waarmee ik xp installeer? en dan zit er dus nog een optie op met herstellen :thumb: dat zou wel beter zijn :) ff me kamer overhoop halen om die cd te zoeken hoor :confused: alvast bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan