2 os in verschillende mbr's

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterVeen

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2001
is het mogelijk om 2 windows versies te installeren zonder dat de opstartbestanden op dezelfde partitie komen? op 1 partitie geeft het nog al eens problemen.

Laatst bewerkt:
In verschillende MBR's kan niet, want een schijf heeft er slechts 1. In Verschillende partitie's is zeer goed mogelijk, sterker nog, zo wordt het meestal gedaan.

Indien gewenst kun je het ook met twee aparte schijven doen.

IK heb 98 op D en XP pro op E, de opstart bestanden staan op C.
Werkt allemaal prima.

2 os in vers master boot records

dat bedoel ik niet. ik wil de verschillende os systems echt gescheiden. dus niet de opstartbestanden op een partitie, maar op 2 partities. of moet ik misschien dan vitueel 2 pc's maken?

Opstartbestanden komen altijd op de primaire actieve partitie, dat kan gewoon niet anders. Ook als je gebruik maakt van 2 schijven komen de opstartbestanden op de eerste primaire actieve partitie van de eerste schijf.

Hoe bedoel je "virtuele PC" aanmaken?

ik bedoel 2 virtuele pc's op 1 pc. dus doen alsof er 2 pc's zijn in plaats van 1. ik heb er wel eens over gelezen maar weet niet meer hoe dat moet met welke software. virtual pc of zoiets?
ik vind het gewoon interessant om daarmee te experimenteren.

Een virtuele pc is meer het draaien van een ander besturingssysteem binnen een besturingssyteem. Bijvoorbeeld Windows in Linux draaien of Beos in Windows.

Wat jij wilt kan niet anders dan twee systemen op twee partities met 1 opstartsector. Zo is dat nu eenmaal gemaakt.

Ja, ik weet wat je bedoelt. Met zo'n programma kun je in een draaiende Windows een tweede windows of ander besturingssysteem draaien (linux b.v.) VMware is zo'n programma.

Wil je dat soepen laten draaien heb je wel een stevige PC nodig en of het nu de makkelijkste optie is? Je zult altijd twee windowsversie's tegelijk moeten draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan