2 pc's zelfde mails in outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvcgraphics

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
kan iemand me helpen om te synchroniseren van mails in outlook 2010?
eens alle mails gedownload worden van de server lukt het me niet om ze te herdownloaden, is het mogelijk om die mails in hetzelfde netwerk te nemen van mijn andere pc?

Geen idee waar het in Outlook 2010 zit, maar met de voorgaande versies had je de mogelijkheid de mails op de server te laten staan. Zo haal ik het ook op 2 pc's binnen. Nu zul je met een PST moeten werken, als je het over wil zetten.

In de voorgaande versies kun je het bij email accounts > meer instellingen instellen.

probleem is dan wel dat je mailbox vlug vol is als je ze er op laat vrees ik.
Of kan je dat regelen?
ik kijk eens hoe ik het intussen zo kan regelen

Niet als je op tijd een archief aanmaakt, en daarna de mails van de server weghaalt.

In Outlook 2010 : File >> Account settings >> Kies gewenste account(s) >> Change account >> More settings >> Advanced.
Hier kan je kiezen om een copy van de berichten op de server achter te laten en evt. na een bepaalde tijd te verwijderen.

Of gewoon IMAP gebruiken in plaats van POP3.

POP3 haalt mail van de server tenzij je ze via de besproken optie daar op laat staan.
Dan haalt een andere computer hetzelfde bericht opnieuw en ongelezen binnen.

IMAP zorgt voor synchronisatie, het bericht blijft altijd op de server staan maar je client controleert de status. Krijg je dus op Computer A een bericht binnen en heb je deze gelezen, dan krijg je hem op Computer B meteen als gelezen binnen.

Scheelt dubbel werk :) Enig obstakel is dat veel providers alleen POP3 ondersteunen en het haast altijd om een eigen mailadres gaat.

GMail ondersteunt wel IMAP, dus als het om zo'n adres gaat is het redelijk eenvoudig voor elkaar te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan