2 Rode en 2 Paarse geheugenbankjes, wat is het verschil?

Status
Niet open voor verdere reacties.

berry14

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Hallo,

Ik heb in mijn computer 2 rode en 2 paarse geheugenbankjes zitten. er zit (staandaard) 2x 512 mb in. beetje te weinig voor vista. Dus wil ik 2x 512 er bij kopen.

• Maar kan ik die nou ook in de paarse bankjes doen? (de standaard kaartjes zitten in de rode)

je hebt 2 rode en 2 paarsen = 4 Module's
en je zegt dat je 2 hebt....................

je hebt 2 rode en 2 paarsen = 4 Module's
en je zegt dat je 2 hebt....................

ja maar er zitten twee geheugen kaartjes in de rode, en nu wil ik er ook twee in de paarse. Kan dat?

Hoi,

Ja dat kan, je zal dan wel even moeten kijken welke je nu heb .
Daar bedoel ik mee ddr 1 (bv. pc3200) of ddr 2 (bv. ddr 800) .
En of je moederbord het aan kan maar dat denk ik wel maar je weet maar nooit.

Modag

Laatst bewerkt:
Bankjes met dezelfde kleur horen bij elkaar, als je bv geheugen in Dual Channel mode gebruikt dan moet je een identiek paar in twee dezelfde gekleurde bankjes steken.
(of twee paar in jouw geval)

Die gekleurde bankjes zijn er om het je gemakkelijk te maken om je (identieke) geheugenlatjes in de zelfde kleuren kan steken waardoor je een prestatiewinst krijgt:) Sommige moederborden hebben dat niet waardoor je in het boekje moet opzoeken hoe je 2 dezelfde latje prestatie winst kan oploveren door ze op de juiste manier te plaatsen
je kan je nieuwe modules in de gekleurde paarse stoppen :)

Die gekleurde bankjes zijn er om het je gemakkelijk te maken om je (identieke) geheugenlatjes in de zelfde kleuren kan steken waardoor je een prestatiewinst krijgt:) Sommige moederborden hebben dat niet waardoor je in het boekje moet opzoeken hoe je 2 dezelfde latje prestatie winst kan oploveren door ze op de juiste manier te plaatsen
je kan je nieuwe modules in de gekleurde paarse stoppen :)

Jij snapt m:thumb:

Bedankt;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan