2 sata hardeschijfen plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi hoi maar theoretisch al dat toch 1x gedaan is met bv fdisk hoeft dat dan toch ook niet weer? of snap ik je niet helemaal

met vriendelijke groetjes,Mike:thumb:
 
Daarom gaf ik al aan dit te doen voordat je XP erop gooit.
Er zijn mensen die achteraf tot de conclusie komen alsnog wat extra partities te willen hebben(vooral in de huidige tijd met die grote schijven).

Moet je dan een schijf waarop het OS staat geïnstalleerd alsnog gaan partitioneren ben je gebonden aan speciale softwareomdat je met FDISK alle data kwijt bent.

Heb je de juiste partities aangemaakt voor het installeren van XP, is er niets aan de hand.
 
Hoi !

Zoals jullie weten bouw ik veel met dit mobo !

Voor XP-installatie geen sata-drivers nodig, in het bios kun je instellen welke schijf als eerste (C:) benaderd wordt.


Heel makkelijk bordje: kies voor: Load Optimal Defaults, en iedere installatie loopt als een zonnetje.

Ten overvloede: ik heb een "speciaal bios"voor dit mobo, dat inmiddels bij tientallen tevreden gebruikers zijn nut bewezen heeft (door mezelf gemod).

Stuur ik je op aanvraag gaarne toe !

Greetz,

Harry.
 
hoi hoi nee de 2hd's blijven ware grote de kleinste is voor win xp de andere voor data dus moet goed komen dan :D

bedankt met vriendelijke groet,Mike:thumb:
 
Hoi !

Zoals jullie weten bouw ik veel met dit mobo !

Voor XP-installatie geen sata-drivers nodig, in het bios kun je instellen welke schijf als eerste (C:) benaderd wordt.


Heel makkelijk bordje: kies voor: Load Optimal Defaults, en iedere installatie loopt als een zonnetje.

Ten overvloede: ik heb een "speciaal bios"voor dit mobo, dat inmiddels bij tientallen tevreden gebruikers zijn nut bewezen heeft (door mezelf gemod).

Stuur ik je op aanvraag gaarne toe !

Greetz,

Harry.

he harry dat wist ik niet dat je daar veel mee deed :)

oke dat is mooie dat er geen drivers apart voor nodig zijn.

maar zoals de bios instellingen nu staan als ik hem vandaag of morgen in elkaar heb is niet goed dan omdat je zegt : Load Optimal Defaults kiezen? ik heb daar zelf nooit opgeklikt haha maar wat verandert dat dan allemaal?

en zoals ik berijp heb je zelf een progje om bios up tedaten of?

alvast bedankt met vriendelijke groet,Mike:thumb:
 
Hoi !

Zoals jullie weten bouw ik veel met dit mobo !

Voor XP-installatie geen sata-drivers nodig, in het bios kun je instellen welke schijf als eerste (C:) benaderd wordt.


Heel makkelijk bordje: kies voor: Load Optimal Defaults, en iedere installatie loopt als een zonnetje.

Ten overvloede: ik heb een "speciaal bios"voor dit mobo, dat inmiddels bij tientallen tevreden gebruikers zijn nut bewezen heeft (door mezelf gemod).

Stuur ik je op aanvraag gaarne toe !

Greetz,

Harry.

Ik zeg niks.:):)
 
he allemaal nog 1 vraagje.

als een lightscribe brander niet werkt. waar moet je dan in het register wezen om iets van 0 naar 1 tezetten of net anders om. ik weet niet meer waar dat precies zit.

en kun je ook light scribe met nero 6 doen want 7 werkt niet goed.

alvast bedankt,

met vriendelijke groets,Mike:thumb:

ps heb het al gevonden :D

is : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\allocatecdroms te veranderen van "1" in "0"

maar moet alleen nog even weten of het ook onder nero 6 kan?

en harry heb je nog een reactie voor mij haha?

met vriendelijke groetjes ,Mike
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

@Patrickt: goed zo !

@mike 16: de manual bij dat mobo is minimaal: een groot uitvouwbaar vel.

Als je op Optimezed Defaults klikt hoef je verder nergens naar te kijken en installeert XP zich gewoon op de eerste sata-schijf,
Verder staan de ram-timings etc. optimaal.

Wil je meer informatie over bios of andere zaken met betr. tot dit mobo kun je me even mailen.

Van Lightscribe-toestanden weet ik weinig.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

@Patrickt: goed zo !

@mike 16: de manual bij dat mobo is minimaal: een groot uitvouwbaar vel.

Als je op Optimezed Defaults klikt hoef je verder nergens naar te kijken en installeert XP zich gewoon op de eerste sata-schijf,
Verder staan de ram-timings etc. optimaal.

Wil je meer informatie over bios of andere zaken met betr. tot dit mobo kun je me even mailen.

Van Lightscribe-toestanden weet ik weinig.

Greetz,

Harry.

hoi harry ik kan je niet mailen geeft een fout aan bij mij snap er niks van je mag mij wel mailen als je wil.

o oke dus er zit niet echt een boekje bij haha.

dus ik moet gewoon alles in bouwen en de comp opstarten en de bios in gaan en even de Optimezed Defaults aan klikken en opslaan en opnieuw opstarten dan moet alles goed staan? dus niet dat me intern geheugen op andere freq draait en dat soort dingen haha.

alvast bedankt,Met vriendelijke groet,Mike:thumb:
 
Hoi !

Goed begrepen !

Ik zal je een mailtje sturen.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

@Patrickt: ja, dat heb ik gezien, hoor.

Maar misschien heeft er wat aan m'n brouwsels als het geen geld blijkt te kosten .....

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

@Patrickt: ja, dat heb ik gezien, hoor.

Maar misschien heeft er wat aan m'n brouwsels als het geen geld blijkt te kosten .....

Greetz,

Harry.

gratis moet je altijd aan pakken toch haha.

sorry dat ik zo dring hoor harry maar wanneer stuur je me de mail

alvast bedankt
met vriendelijke groet,Mike:thumb:
 
he harry bedankt voor de info. ik zou het wel graag willen weten enz maar kan je geen bericht terug sturen. zal eerst binnen kort even wat geld naar helpmij storten dan kan ik ook pb's terug sturen:D

maar wil het graag weten

dus als je wilt..

alvast bedankt met vriendelijke groetjes ,Mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan