2 TB externe HD van Seagate is opeens leeg???

Status
Niet open voor verdere reacties.

pro123

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
mijn pc wou niet meer opstarten en nu heb ik uitgevonden dat na het verwijderen van de externe hd
de pc weer normaal opstart. Als ik de hd er na het opstarten inplug in de usb komt hij na mijn c en d schijf
als g schijf naar voren (wat normaal ook zo is). echter na op eigenschappen te hebben geklikt
blijkt er 0 bytes op te staan! (er moet wel 100 gig. aan films en foto's op staan).
ook formateren lukt niet (als laatste krijg ik dan de volgende melding) schijf G.jpg
liefst zou ik de bestanden weer willen benaderen maar anders dan maar formateren
weet U raad? groet van George

pro123: Lange Pier bedoelt echt Schijfbeheer, dus niet (zoals in jouw schermafdruk) de eigenschappen van (1 van) de schijfletters. Liefst met het Schijfbeheer-scherm gemaximaliseerd, zodat zo veel mogelijk informatie te zien is.
Schijfbeheer is o.a. te starten als diskmgmt.msc

Tijs.

Laatst bewerkt:
Mag ook van die Minitool zijn, gaat erom hoe de schijf wordt weergegeven, vermoedelijk "raw"?

Inderdaad RAW, dus blijkbaar partitie-tabel beschadigd...:o

Laatst bewerkt:
Zo te zien is een aantal eerdere beantwoorders offline gegaan.

Welke mogelijkheden krijg je te zien als je in schijfbeheer op die schijf gaat staan en rechts klikt?

Lees ook dit even door : Klik
Ik moet daarbij wel vermelden dat ik niet Ubuntu deskundig ben en dus ik kan niet instaan voor het gegeven advies. Misschien iemand anders?

Laatst bewerkt:
schijf G4.jpg
en als ik op eigenschappen klik krijg ik de afbeelding in antwoord 3

OK, dan is de keuze nu aan jou. Als je de data nog wel wil proberen te redden, dan zou je kunnen uitproberen wat in het linkje staat dat ik plaatste. Is dat niet persé nodig dan zou je in schijfbeheer kunnen kiezen voor het formatteren van de schijf.
Lukt formatteren niet (krijg je een foutmelding) dan moet je eerst kiezen voor het verwijderen van het volume en daarna de 'ruimte' opnieuw toewijzen en dan pas formatteren.

Laatst bewerkt:
formatteren lukte niet
na het volume verwijderen wordt ik gewaarschuwd dat alles wordt gewist
klik ik oke dan volgt deze melding
schijf G5.jpg

en is daar iets aan te doen?

Met die Testdisk eerst laten zoeken, alleen de partitietabel is beschadigd en er staat een reserve op.
Staat op site een gebruiksaanwijzing over hoe of wat.
Je kunt ervan screenshots hier ook neerzetten om het stap voor stap te doen, erg goed maar spartaans progje.

Of de Minitool gebruiken, die kan ook reserve partitietabellen opsporen.

Waarom formatteren?

Laatst bewerkt:
Testdisk_win exe wil alleen starten als je verder geen schijf gerelateerde programma's open hebt staan zoals schijfbeheer of die Minitool, neem aan dat je de zip wel eerst hebt uitgepakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan