2 TB externe HD van Seagate is opeens leeg???

Status
Niet open voor verdere reacties.
19.jpg
wat krijg ik te zien als dit na een hele dag eindelijk klaar is?

maar heb ik dan mijn bestanden terug?
hij is nog maar op 7,9%

Foutje, tis distro, een distributie waar er vele van zijn, een live cd/dvd/usb stick van b.v. Ubuntu werkt al prima ervoor.
http://www.ubuntu-nl.org/download

En mounten wil in dit geval een virtuele cd/dvd speler installeren die images als een cd/dvd ziet en er ook zo mee kan omgaan.
Dan zie je de bestanden van die image en kun je die naar elders kopieren.

Dat maken van een image duurt wel even hoor, wees geduldig.

http://www.ubuntu-nl.org/download
Staat allemaal op die site hoe je dat doet.
https://rufus.akeo.ie/
Kun je makkelijk een USB stick mee maken van een ISO.
Met het commando "mount -o loop,ro image.dd directory" zou het ook een leesbare map op moeten opleveren.
Of mounten.
http://www.osforensics.com/tools/mount-disk-images.html
Het is of/of, niet nodig om alles te gebruiken.

Je kunt altijd nog de schijf professioneel laten recoveren als je persee de bestanden terug wilt en al die bovenstaande dingen zijn teveel om zelf te doen, maar daar hangt een behoorlijk prijskaartje aan.

Je kunt ook die Minitool nog eerst een kans geven.

Laatst bewerkt:
@Lange Pier
Overigens zijn we allemaal leken behalve A&A, dat is de pro.
Aardige opmerking, maar ik proef toch wat sarcasme.

TS krijgt voortdurend read errors, welk tool kan daar volgens jou mee omgaan?

Laatst bewerkt:
Je maakt reclame via je avatar en dan mag ik toch hopen dat je een pro bent....

En een antwoord over de read error "test", kan door vele oorzaken komen en daar is niet een tool voor naast de schijfcontroles.
Slecht geheugen, sata kabels of slecht contact ervan, ata controller, problemen met de platter magnetisatie zijn er een paar en dit geval ook nog eens de sata naar usb adapter.

TestDisk "ziet" de schijf wel en TS kan verder alles doen, maar bij het lezen zijn er read errors.
En dan zijn er volgens jou hardware problemen, zoals kapotte kabels, slechte contacten?

Het enige programma dat misschien iets kan met "bad sectors" is volgens mij ddrescue.

En je eerste opmerking is juist, ik ben inderdaad een pro.

En met die reclame via mijn avatar valt het wel mee.
De meeste mensen zijn niet zo slim om via mijn avatar ook werkelijk op mijn site terecht te komen.
En buiten dat, ze verwachten hier via een paar simpele aanwijzingen gratis hun data weer terug te krijgen.
Soms werkt dat, maar vaak ook niet.

Laatst bewerkt:
Met het commando "mount -o loop,ro image.dd directory" zou het ook een leesbare map op moeten opleveren.
waar geef ik dat commando?

"mount -o loop,ro image.dd directory" is een commando wat in Linux wordt gebruikt om een leesbare map te creëren.
Zul je toch eerst met een live cd/dvd/usb stick zijn geboot.

Al met al mijn complimenten dat de schijf nog niet door het raam is gegaan.:thumb:
De aanhouder wint?

@A&A, als ik zo op afstand de oorzaak zou weten was ik hier sowieso niet geweest maar was ik mijn miljonair schap als helderziende aan het vieren....

Laatst bewerkt:
mijn hele C schijf is vol gemaakt
er stond nog wel minstens 400 vrije gigabites op.....!
21.jpg

@Lange Pier
Nogmaals: wat betekent volgens jou een "read error"?
En nog belangrijker: Hoe los je die op?

Ik besef dat je geen millionair bent, maar ik wil graag leren van jouw expertise.
Als dat gratis mag natuurlijk.

@pro123

Je probeert via dd een image te maken van een 2 TB schijf op je C: schijf.
En hoe groot is die schijf dan wel?

@Lange Pier
Nogmaals: wat betekent volgens jou een "read error"?
En nog belangrijker: Hoe los je die op?

Ik besef dat je geen millionair bent, maar ik wil graag leren van jouw expertise.
Als dat gratis mag natuurlijk.
Nogmaals, die melding kun je krijgen door de al eerder gemelde allerlei oorzaken en ben ook maar een goedbedoelende amateur.

En dat de image 2TB zou worden was al eerder gemeld maar vermoedelijk overheen gelezen, je kunt zelf kiezen waar die image terecht komt.

@Lange Pier
Nogmaals, die melding kun je krijgen door de al eerder gemelde allerlei oorzaken en ben ook maar een goedbedoelende amateur.
Absoluut geen antwoord op mijn vraag, maar aan onze discussie heeft de TS geen ene moer.

Mensen beseffen niet dat een schijf image net zoveel ruimte inneemt als het origineel.
M.a.w. investeren in schijfruimte is wel noodzakelijk, maar ja dat kost geld......
Op jouw aanraden heeft hij kennelijk Linux opgestart en probeert hij 2 TB naar zijn C: schijf te kopieren.
Dus ik zou zeggen:sterkte ermee.
Ik bemoei me er niet meer mee.

Voor vragen of aanvullingen kan je mij bereiken op jan.vinke48@gmail.com.

Laatst bewerkt:
oeps! 2 terabite, ja daar heb ik zeker overheen gelezen.....
heb de 430 gig verwijderd en ben nu met de Partition Recovery Wizard bezig
23.jpg
is voorlopig wel even bezig..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan