2 TB externe HD van Seagate is opeens leeg???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je NTFS kiest (rechter rijtje van de keuzes, helemaal bovenaan) in de plek waar je was in posting #38 (=type partitie van BeFS handmatig aanpassen naar wat anders) en daarna Proceed deed en daarna de p intypt om te zien of (met NTFS partitie type) er bestanden zijn te zien op die partitie, werkt dat?

Tijs.

Laatst bewerkt:
In je reply 37 kun je kiezen voor analyse, als je dat doet wat gebeurt er dan?
Overigens zijn we allemaal leken behalve A&A, dat is de pro.

Overigens zie je in een van de laatste screenshots je bestanden die je met "c" naar een andere bestemming kunt kopieren.

PS, niets doen met het partitie type, kun je de boel mee verergeren.

Laatst bewerkt:
Overigens zie je in een van de laatste screenshots je bestanden die je met "c" naar een andere bestemming kunt kopieren.
hoe doe ik dat?

na ANALYSE krijg ik dit scherm weer 15.jpg

Je hebt die G: partitie toch onder Windows beschikbaar gehad? Dan kan het partitie-type alleen NTFS of FAT32 of evt. ExFat zijn geweest. En omdat Windows bij partities van dergelijke grootte alleen NTFS voorstelt zou het dat (naar mijn mening) toch echt geweest moeten zijn.

Toch kan ik met Lange Pier het ermee eens zijn dat (ténzij je de data echt als verloren beschouwd) het wijzigen van het partitie-type misschien geen goed idee is (op dit moment), zeker omdat er wordt gemeld dat de boot sector (en de backup boot sector) beiden Bad zijn (posting #44) bij keuze NTFS.

Tijs.

en na dat scherm enkele malen op enter gedrukt en dan krijg ik dit 16.jpg

De vraag is of hij daarop blijft staan of dat hij (na een redelijke periode, laten we zeggen: binnen 30 minuten) weer verder gaat. Indien hij uiteindelijk (helemaal) niet verder gaat, dan zou ik vermoeden dat de harddisk fysiek kapot is.
TestDisk analyseert nu de hele harddisk (op sector-niveau) voor kenmerken die hem (hopelijk) vertellen hoe de partitietabel er origineel heeft uitgezien. Dat is een langdurig proces, zeker bij een 2 TB schijf, dus geduld van jouw kant is hier aan de orde.

Tijs.

beste Dnties,
de schermafdruk op 50 bedoel je? deze? 16.jpg
daar staat hij nu 14 minuten onveranderd op - moet ik ook nog op enter drukken?
dus als hier nu verder niets gebeurd is de HD waarschijnlijk stuk/verloren?

analyze cilinder 391 nu op dit moment
is hij dan toch aan het werk?

staat nog steeds op 391 en de pijltjes toetsen doen niets en enter ook niet en de Q doet ook niets
dus sluit ik af met het kruisje met de muis
en ga met de 2 opties van Lange Pier aan de slag

Schiet niet op want de info klopt nog steeds niet, er moeten 63 sectors/tracks zijn en 255 koppen (bios vertaling) maar dat wordt niet weergegeven.

Door "list" te gebruiken zie je als het goed is al je bestanden die je kunt kopieren, dat is anders dan er een image van maken.
Oeps, zie dat er niets wordt getoont.

Was je nog aan de slag geweest met die Minitool?
Die is wat gebruikers vriendelijker.

PS.
Was de externe schijf al in een andere PC/notebook geprobeerd?

Laatst bewerkt:
nog niet in een andere pc geprobeerd
welke minitool?
ben nu image aan het maken maar dat duurt heel erg lang.....
staat nu nog maar op 2.15%
als dat klaar is wat heb ik dan op mijn C schijf staan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan