2 Verschillende merken in SLI??

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankBFF

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2010
Weet iemand of het mogelijk is om een Asus EN9800GTX en een Club3D EN9800GTX
in SLI te zetten?

Mijn Specs zijn:

ASUS P5ND2 SLI
E6750 2,66 GHz
2 x WD Raptor 36,7 GB 10000 RPM in Raid 0
4 GB 800 Mhz
Enermax 620 Watt 4 x Pci-e

Dit is geen succes. ik heb met alleen de Asus kaart gemiddeld 80 FPS en in SLI met de CLUB3D erbij gemiddeld 44 FPS, dramatisch slecht dus.

Maar het kan dus idd wel :)

Staat er kennelijk toch iets niet goed ingesteld. In SLI merk ik met gamen wel verschil. In NVIDIA Control panel PyshX toegewezen aan de tweede videokaart?

Ja, dat heb ik gedaan Alles staat goed in Control Panel PhysX, heb daar SLI enabled.

In 3D Settings heb ik dat ook voor de game zelf ook enabled.

Op de een of andere manier wil het niet, Mn voeding is 620 Watt miss dat dat te weinig is?

dat kan het probleem zijn ja
kweet niet of Enermax een goede A-merk is
maar de 9800gtx in SLI zou het met een goede A-merk voeding van 550watts all moeten doen

Enermax is een goed a merk.

Maar kan je eens het juiste type geven?Ik ga er even vanuit dat je beide kaarten een pci-e stekker aangesloten heb.
Wat als je 1 kaart vanaf 2xmolex van een 12 volt lijn pakt?en de andere vanaf pci-e.

Hoi

Jij maakt nu gebruik van 2x deze gok ik zo..
[smallIMG]http://techreport.com/r.x/psus-0907/pcie-connectors.jpg[/smallIMG]

Je hebt 2x een 12 volt lijn met 30A per lijn.Wat als je eens gebruik maak van die lijn(en) met een onderstaande stekker.
[smallIMG]http://lib.store.yahoo.net/lib/xoxide/molex-to-pci-express-2.jpg[/smallIMG]

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik 2 bijna identieke PC heb,

allebei dezelfde processor E6750,

en dan de Auss P5N-E SLI met de CLUB3D 9800GTX, HyperX geheugen 4GB

en een Asus P5K SE met de Asus 9800GTX, ValueRAM 4GB

de PC met de Asus 9800GTX heeft altijd veel beter gepresteerd in games, veel stabieler,
ruim 40 fps meer dan de ander met de CLUB3D

Mijn ervaring is dat het lijkt alsof pci-e lijnen niet daadkrachtig genoeg zijn.Vraag me niet hoe het kan of waarom etc etc.Ik zie in de specs van je voeding ook nergens hoeveel watts er op die pci-e staan.
Ook ik had met een 3850agp in eerste instantie de pci-e stekker gebruikt.Ook daarvan had ik het idee dat niet lekker liep in games.Nu heb ik vanaf de beide 12 volt lijnen dus een molex aangesloten op de stekker zoals van tweede plaatje van me.Geen problemen meer.

Laatst bewerkt:
Ik garandeer niet dat bij jou een oplossing is maar ja....dit is mijn ervaring.
Btw: een weeek of 3 terug hier op helpmij bij iemand ook dit aangeraden.Welliswaar voor 1 kaart maar liep daarna als een zonnetje.Maak dan wel gebruik van beide lijnen.

Heb het geprobeerd, maar mn pc ging helemaal niet aan (Wss iets niet helemaal op de juiste manier aangesloten), heb daarna de PCI-e connectors die ervoor bedoelt zijn aangesloten.

Hij ging toen wel aan maar 1 van de ventilators draaide voluit, ook geen harde schijf activity en wat gevonk met brandlucht................. Dus ben er maar mee gestopt.

Miss ben ik gewoon een prutser :) Maar heb dit al zo vaak gedaan en nooit problemen. Geen idee waar de vonk/brandlucht vandaan komt.

dat kan niets goeds betekenen...
denk dat je voeding nu brak/kapot is doet hij het nog?

Naja hij gaat nu aan Maar alle ventilatoren draaien dan voluit en hij start niet door.

Alles zit voor de rest goed vast....

Ik heb dit ooit eerder gehad en toen zat mn geheugen niet goed vast, maar dat zit nu goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan