2 vragen over photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
ik wel net zoals onderstaan zo'n witte balk hebben en die dan doorzichtig is dat je de achtergrond nog goed ziet, maar wie kan mij vertellen hoe ik dat maak en welke instellingen ik moet gebruiken??ik kan hier nergens een tutorial over vinden
eenheadermetfilters_10.jpg

en dan nog een 2e vraag:

als ik een balk wil maken en ik kleur hem in, dan krijg ik er een soort schaduw omheen, dat kreeg ik eerst nooit maar nu steeds, hoe kun je dat uitschakelen??

th_2222.gif

Je gebruikt waarschijnlijk de marquee tool, linksboven of m indrukken. Als je dit dubbelklikt krijg je marquee options (shape: rectangular), kies dan style: normal en bij feather: 0 px. Dan is je selectie weer rechthoekig en strak.

Het doorzichtige vlakje kun je maken met een nieuwe laag (layer). Maak er 1, selecteer een rechthoekig vlak, vul dit met wit, (evt zwarte randjes maken). Stel nu de opacity van de layer in op bv. 25%. Dan kijk je er doorheen.

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
ik had hier nog 1 vraag bij:

je kan ook een foto op de 1e layer zetten, en dan nieuwe layer aanmaken, en er dan met een tool iets uitknippen, dat je een gedeelte van die foto ziet??
hoe doe je dat? is daar tut voor??

Laatst bewerkt:
Ook met de marquee: selecteren, ctrl-c, ctrl-v (kopieren en plakken) en het geselecteerde staat appart in een nieuwe laag.

Knippen is ctrl+x en deleten is del. Een selectie keer je om met ctrl+shift+i.

Groet, Egel.

is er misschien ook een tut voor?? snap het niet helemaal, het lukt opzich wel, maar als ik foto op layer 1, layer 2 gebruik ik dan de achtergrond, maar als ik er dan een rondje uitwil hebben, dat alleen hoofd zichtbaar wordt, maar dan gaat de hele achtergrond mee :S:S

je kan je photoshop resetten.
Dan is alles in oude staat.
dat was geloof ik alt+shift+control+del
Anders moet je even op google zoken:thumb:

Pim

Hoi,

In nieuwsgroepen kan je allerlei actions downen, mag hier niet uit leggen hoe dat werkt geloof ik..

Maar zoek eens in nieuwsgroepen..

@ rhcp

dat resetten lukt niet bij mij, maar heb nu weer iets; ik krijg geen witte kleur meer, en als ik iets doe bij een 2e layer staat stroke er direct bij ??

@ leoneke
zoals welke nieuwsgroepen? werk er zelf wel beetje mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan