• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 waarden in vert.zoeken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vrs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vrs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem.
Ik heb een vert.zoeken formule gebruikt, maar nu zijn er 2 waarden die geretourneerd kunnen en moeten worden. de vertikaal zoekfunctie pakt alleen de 1e. Is hier een andere oplossing voor?

Bijlagen

Vrs. Bekijk het begevoegde bestand maar eens.

Achteraf heb ik gezien dat je dezelfde vraag op een andere manier al eerder hebt gesteld. Het antwoord dat Richard je toen gaf komt op hetzelfde neer als hetgeen ik in het bestand heb gezet.

Laatst bewerkt:
Beste Cor,

Bedankt voor je tijd in ieder geval.
De reden dat de getallen als tekst zijn is doordat het een export betreft uit de software waar we mee werken . (ik heb gepoogd via een query in excell deze data naar voren te halen en helaas wordt dit als tekst weer gegeven)
De bedoeling is om te zoeken op dagboek en de 6 meest rechtse posities van ordernr(dit is nl in een ander veld een boekstuknr dat wordt gecreeerd)
Dat zijn toevallig "20" & "2"

Het is vrij lastig om duidelijk te maken, denk ik

Vertikaal zoeken zoekt volgens mij naar een waarde in een kolom, mocht de zoekwaarde meerdere malen voorkomen en in de kolom die geretourneerd moet worden verschillende oplossingen staan, pakt vertikaal zoeken alleen de eerste waarde, terwijl ik de 2e ook wil zien. Vertikaal zoeken zal waarschijnlijk niet de juiste formule zijn.

Nogmaals bedankt en mocht het niet duidelijk zijn, zal ik uiteindelijk genoegen moeten nemen met alleen de eerst geretourneerde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan