2de beeldscherm aansluiten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

aymar

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2011
Hallo forum,

Ik wil graag een tweede beeldscherm aansluiten aan mijn pc. Beide beeldschermen zijn VGA (die blauwe).
Nou heb ik maar 1 VGA aansluiting op mijn videokaart, de rest is HDMI etc. Er is wel een VGA aansluiting
op mijn moederbord, ik heb het daarop aangesloten maar hij detecteerd nog steeds geen nieuw beeldscherm.
Iemand een oplossing?

Alvast bedankt,

Aymar

Je onboard graphics (die van je moederbord) worden automatisch uitgeschakeld op het moment dat je een videokaart aansluit en installeert.
Als je wel een DVI poort op je videokaart hebt, kun je een DVI naar VGA adapter kopen. Zoals deze.

DVI poort heb ik al gebruikt voor de VGA zeg maar...

Kan je dat gewoon niet weer inschakelen dan?

Laatst bewerkt door een moderator:
je kan nooit van hdmi naar vga gaan enkel met een omvormer ertussen maar dat zou ik niet doen

Dus het is niet mogelijk om een extra monitor aan te sluiten aan mijn moederbord? Dus ook niet als ik dingen aanpas aan de bios? Anders moet ik weer een nieuwe monitor aanshaffen :(

Op mijn videokaart zit alleen nog maar een of twee hdmi aansluitingen vrij . Op mijn moederbord zit een vga aansluiting vrij

Dus als ik zo'n omvormer gebruik krijg ik gewoon beeld op die tweede beeldscherm? Het is wel een redelijk oud beeldscherm btw.
Alleen is die link van jouw niet voor een mobiel? Want in de titel van het product staat samsung mobiele telefoons ?

het is niet mogelijk deze kabel is voor een gsm en je kan nooit van hdmi naar vga gaan of omgekeerd met een kabel alleen met een omvormer.
het signaal van hdmi is digitaal en van vga analoog.

ja ok maar dit is een converter het kan werken maar is niet echt goed.
de 2 die jij gaf werken niet

Ik heb een hdmi op me kaart over en een vga op me moederbord. Er is een vga aansluiting op me monitor

"de 2 die jij gaf werken niet "
Ik gaf er maar 1, ik ben het er mee eens dat alleen een kabel niet gaat werken. Er moet wel een soort omvorm circuit bij zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan