2de harddisk kan niet geopend worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMJPC

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2005
Hallo helpers,

Ik heb de harde schijf uit PC A gehaald om bij te zetten in PC B. Deze schijf is ingesteld als slave en heeft net als de master schijf NTFS-format. In MIJN COMPUTER staat deze extra schijf ook netjes aangegeven maar bij het openen (dubbel click) vraagt windows om de schijf te formateren. Aangezien de gegevens op de schijf niet verloren moeten gaan is dit geen optie. Hoe nu verder?

PS. PC A is stuk, dus terugzetten en op CD branden is niet mogelijk.
PS2. De slave schijf had oorspronkelijk ook 2 partities, maar geeft dat niet meer aan in PC B.

Graag jullie hulp!!!

Bedankt, Rob.

kan je de HD niet van PC B naar PC A weer zetten(oorspronkelijke situatie, want daar deed ie het zoals je het verteld) en dan daar de backup maken.
daarna alles formatten en opnieuw schoon beginnen.

Beide schijven hebben XP Professional als besturingssysteem.

Kan HD niet terugzetten in PC A, want deze PC doet het niet meer.

Is het mogelijk om de schijf te "formateren" zonder data verlies?

Geplaatst door RMJPC
Beide schijven hebben XP Professional als besturingssysteem.

Kan HD niet terugzetten in PC A, want deze PC doet het niet meer.

Is het mogelijk om de schijf te "formateren" zonder data verlies?
Nee onmogelijk, alhoewel....je zal dan met datarecovery software aan de slag moete gaan en daar zul je niet alles terug kunnen vinden. Risicovolle bezigheid dus, ofwel niet doen als je data je lief is.

wat misschien nog wel een optie is, is de harde schijf mounten met een ander programma dan XP. Weet alleen zo 1 2 3 even niet een programma waarmee dat mogelijk zou moeten zijn....:(

Ik heb binnen MS-DOS schijf proberen te openen (D:)

Hierop kreeg ik het volgende bericht:

Het volume bevat geen herkenbaar bestandssysteem
Controleer of alle vereiste bestandsysteemstuurprogramma's zijn geladen enof het volume niet beschadigd is.

Wordt iemand hier wijzer van?

Wat was er precies kapot aan je oude pc? Je weet zeker dat je harde schijf het nog wel doet? Als die ook corrupted is, is al het voorgaande namelijk zinloos....:p

Hard disk doet het 100%, want ik heb 'm draaiend gehad in PC B. Daarna heb ik de master disk geformateerd om opnieuw XP te installeren. Sindsdien is de slave disk niet meer toegankelijk.

Moet ik misschien iets anders instellen op de master disk / WinXP?

Rene, ik ben gaan zoeken op Scandisk. Daar stond iets over Chkdsk en de mogelijkheid om schijffouten te corrigeren.

Opdracht in MS-DOS: Chkdsk D: /r

=> Het type bestandssysteem is RAW
Chkdsk is niet beschikbaar voor RAW stations

Duidelijk dat er geen bestandssysteem wordt herkent. Kan ik hier opnieuw NTFS van maken zonder verlies van data?

Oeh goede vraag ....ehmmm....nee ik denk het niet want in windows zélf wordt de schijf GEFORMATTEERD als NTSF en niet geCONverteerd. :confused:

Misschien converteren naar NTFS als ik de pc opstart in MS-DOS?

je kan je harde schijf volgens mij wel converteren, dit doe je via de opdrachtprompt (Uitvoeren) met convert.exe

als je drive-letter "E" is, wordt het dan:

convert e :fs:ntfs

Als je dit zo intypt moet et lukken!:thumb:

Thanx BartiGoal,

Ik was hier ook naar aan het zoeken maar vond de volgende passage in "Help en ondersteuning":

Typ de volgende opdracht in het opdrachtpromptvenster:
convert stationsaanduiding: /fs:ntfs

Als u bijvoorbeeld convert D: /fs:ntfs typt, wordt station D: geformatteerd met de NTFS-indeling.

Vooral dat geformateerd bevalt me niks. Anders was dit zeker de oplossing geweest. Ben bang dat ik de schijf maar eens mee naar een speciaalzaak ga nemen.

Hmm, voor zover ik weet, formatteer je met 'convert' helemaal niks, daarom heet het ook convert :confused:

OK je hebt me overtuigd, maar inmiddels weet ik dat dit ook niet werkt (#%$*&).

"CONVERT is niet beschikbaar voor RAW-stations" was de reactie in MS-DOS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan