2e. beeldscherm werkt niet correct

Status
Niet open voor verdere reacties.

fullmetaljacket

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2002
Ik ben me ervan bewust dat er al andere topics zijn over dit probleem maar ik hoopte meer info te krijgen want in dit topic en dit topic heb ik de raad opgevold maar heeft tot niks geleid.

Ik heb 2 tft-schermen (samsung SyncMaster SA300 en een Neovo F417)
Deze 2 schermen zijn beide aangesloten op mijn Radeon HD 6850 series kaart zoals hier te zien is.
De bovenste is van de samsung en de onderste van de Neovo, het kleine scherm geeft dus geen beeld, (alles wel correct is aangesloten) terwijl als ik de snoeren omdraai de groote geen beeld geeft.
Na wat googlen kwam ik er ook al niet achter wat het zou kunnen zijn.
Beide schermen hebben de correcte drivers geïnstaleerd en ook de kaart is up-to-date qua drivers.

Is het uberhaubt wel mogelijk om deze twee schermen op deze manier aan te sluiten, of is er een 2e kaart nodig?

Elk advies of hulp zou ik zeer op prijs stellen.

BVD.

Laatst bewerkt:
Je beschrijft niet welk probleem je hebt maar aan de monitoren te zien zal het iets te maken kunnen hebben met je resolutie instelling gezien je 2 verschillende formaten gebruikt.

Sorry daarvoor djangoleone, ik heb de vraag (hopelijk) beter geformuleerd nu.

Mijn pc herkent het 2e. scherm ook totaal niet.

Enig idee waarom ?

je moet hem ook eerst instellen in je conntrol centre(software die je geinstalleerd hebt voor je kaart),waarschijnlijk staat de grafische kaart standaard op "crossfire" en dan werkt de 2de monitor ook niet.

Het spijt me maar die optie is nergens te vinden in de Catalyst Control Centre software :confused:

misschien dan toch niet de goede software , tenninste, ik dacht dat crossfire mogelijk was met Radeon HD 6850 of heb ik dat mis ?

Had een zelfde probleem met een nvidea geforce 7950 GX2, moest ik bij "multi GPU" alle beeldschermen inschakelen om zo de 2de monitor te activeren.

misschien heb je daar iets aan.

Ik ben nu ten einde raad, zelfs "multi GPU" optie is nergens te vinden ( heb de laatste drivers van AMD gedownload )
Op zich redelijk jammer, het had mijn werk zo'n stuk makkelijker gemaakt.

volgens de handleiding zou het ergens moeten staan :

Note:
The Catalyst Control Center software can also enable and configure
multiple monitors.
To access the basic multi-monitor configuration settings, click the
Settings tab.

2 dagen later van vanalles proberen krijg ik nog steeds niks aan de praat, ik heb nu officieel de hoop opgegeven en ik weet niet meer wat te doen.
Nergens zie ik een 'settings tab' en ik ben alle opties nagegaan... niks.

In ieder geval bedankt voor de genomen moeite.

Laatst bewerkt:
het kan ook zijn dat alleen de eerste dv-i vga ondersteund, sluit de 2de eens aan met een dvi kabel
kan zijn dat de 2de poort een dvi-D is (ligt aan de versie)

Laatst bewerkt:
Dit zijn de twee koppelstukjes die ik gebruik voor de twee schermen.
De linkse is degene die bij de pc zat toen ik hem kocht, de rechtse is van een vriend die er nog eentje over had en hem aan mij heeft gegeven.
Beide verlengstukjes werken, maar alleen in de bovenste aansluiting van de kaart.
De onderste is degene waar ik de 2e monitor op wil aansluiten maar hij dus niet wordt gezien / herkend.

kun je die 2de dan niet gewoon met dv-i kabel aansluiten (dus zonder verloop)
die samsung heeft toch wel een dv-i aansluiting

Laatst bewerkt:
Ja die heeft er wel een, maar de aansluiting die ik heb past er niet op.
Als je nog een keer kijkt naar dit plaatje, zie je dat het 'liggend' streepje omsingeld is door 4 kleine pinnentjes.
De aansluiting achter mijn samsung heeft dat niet als vrouwtje :(
Mijn laatste optie is om een VGA - HMDI kabel te kopen of een kabeltje die wel past achter mijn scherm met het verloop naar HMDI.
HMDI heb ik nog twee aansluiting van direct naast de bovenste DVI poort.
Als dat niet werkt, dan geef ik het definitief op.

Ik heb een DVI-HMDI kabel gekocht en die aangesloten tussen mijn samsung beeldscherm en kaart.
Nu herkend CCC wel beide schermen en alles werkt nu wel.
Raar dat de onderste DVI poort niet werkt maar de bovenste wel ( als mede de 2 HMDI poorten )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan