2e hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetalice

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Berichten
610
Hallo allemaal. Ik heb een vraagje. Hoe kan je in xp 2 hd onafhankelijk van elkaar laten opstarten??? Dus niet dat ze allebei te gelijk draaien.
 
Wat bedoel je met het laten opstarten van een HD? Heb je een dual-boot?

Groetjes,
Bennie
 
Je wilt dus tweemaal XP op je PC? En dan die andere op de tweede HD? Zoiets?

Groetjes,
Bennie
 
ja zoiets. Dus dat ze onafhankelijk van elkaar draaien en dat je dus of de ene of de andere schijf gebruikt.
 
Volgens mij moet je gewoon XP vanuit XP kunnen installeren. Geef dan aan dat het om een nieuwe installatie gaat. Zet ook een vinkje bij dat jij bepaalt wáár die andere XP moet komen. Tijdens het installatieproces krijg je de mogelijkheid om de partitie aan te geven (dat is dus bij jou de tweede HD). Let dus even goed op de partitieletter.

Ik weet alleen niet welke gevolgen dit heeft voor je activatie. In principe kan en mag je niet dezelfde kopie gebruiken, maar moet je weer een aparte licentie hebben. Dat wordt dus een kostbare business als je nog een keer XP moet kopen ...

Groetjes,
Bennie
 
ik heb begrepen dat je op 1 licensie 2 computers mag activeren. Ik ga het wel proberen. U hoort later van mij. Thanx
 
Dat is mij in ieder geval volstrekt nieuw ... ik ben benieuwd!

Groetjes,
Bennie
 
Mocht het gelukt zijn. Maar je kan niet kiezen welke hd je wilt opstarten. Wat moet ik dan doen?????
 
Nee, het moet lukken zo. Je krijgt altijd een bootmenu.

Groetjes,
Bennie
 
En mocht dat niet zo zijn? Wat heb ik dan fout gedaan? ( wat een zeurkous he?!! ) :)))))
 
Dan kan je dat met het commando "fixboot" of "bootcfg /rebuild" weer rechtzetten. Ik denk niet dat het zover zal komen ... Die activatie baart mij meer zorgen.

Groetjes,
Bennie
 
owh ja Bennie. Laatste vraagje. Die boot fixen moeten ik via repair doen???
 
Geplaatst door sweetalice
ik heb begrepen dat je op 1 licensie 2 computers mag activeren. Ik ga het wel proberen. U hoort later van mij. Thanx

Helaas niet, per installatie is 1 licentie nodig.
 
het was ook een geintje caveman ;) Heb nu alleen het volgend probleem. Heb op beide schijven xp geinstalleerd. Kan zie ze ook alle2 in het systeem staan. Kan er alleen geen selecteren. Pijltje wil niet omhoog of omlaag?????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan