2e hd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door sweetalice
het was ook een geintje caveman ;) Heb nu alleen het volgend probleem. Heb op beide schijven xp geinstalleerd. Kan zie ze ook alle2 in het systeem staan. Kan er alleen geen selecteren. Pijltje wil niet omhoog of omlaag?????

Eh ... waar zitten we nu? In het bootmenu?

Groetjes,
Bennie

Oplossing weet ik niet, maar ik vrees voor een ernstig windowsconflict.
Mijn idee:
c: OS1XP
DOS wel geïnstalleerd, maar niet actief(?)
d: OS2 XP
zit je in os1xp, ga dan naar dos en sluit xp. vanuit c: dos start je via d: os2xp op. Vul voor dos je favouriete OS in.
(je hebt toevallig geen HT CPU?)

Je bedoelt dat je in het bootmenu niet kan kiezen? Maar wordt XP dan wel gewoon "doorgestart" na zoveel seconden?

Groetjes,
Bennie

Kan je de inhoud van boot.ini posten? Eigenschappen van deze computer\geavanceerd\instellingen (opstart- en herstelinstellingen)bewerken\ kopiëren en plakken?

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door sweetalice
en hoe los ik dit op windhoos???
de d: schijf afkoppelen, ervan uitgaande dat c: de boot is. Beetje parodoxaal, want ik denk dat ze beide 'de baas' willen spelen als OS. Er kan maar 1 kapitein zijn op het schip, tenminste dat is wat ik van windows begrepen heb met hun administrator en rechten-/users-/accountbeheer.
't Zal vast wel kunnen, zoiets als jij wilt, maar ik denk niet op deze manier, gezien je cursor die schizofrene trekjes vertoont. Of zou 't een driver probleempje zijn van laatstgenoemde?

Post je wel de mogelijke oplossing, want ik vind het wel een zeer interessant vraagstuk en ben benieuwd of je probleem is opgelost. Suc6

Laatst bewerkt:
Hi guys. Tis gelukt :) Gewoon vanaf de draaiende schijf xp opnieuw instaleren op de nieuwe schijf dan krijg je tijdens het opstarten de keuze tussen 2 schijven. Ben er ook achter dat ze dan alle2 op nfts moeten draaien.

Thanx voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan