sander17111988
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 17 sep 2012
2: Cpuboss geeft aan dat de amdslechterpresteerd, bovendien zijn er nu 2 games uit die meer dan 4 cores ondersteunen en heeft de intel over het algemeen meer performance per core en een lager stroomverbruik
Je vergeet even dat de meeste mensen 4 a 5 jaar met hun pc doen. Op het moment gebruiken de games maar 4 cores. Maar kijk naar de aankomende generatie games voor PS4 ect. Die hebben 8 cores nodig, zal ook wel voor de pc zijn.
Voorbeeldje GTA 5. Ik raad je dan ook een I7 (K-serie) of een FX8350 aan.
De I7 is ideaal omdat hij minder stroom vreet en de kloksnelheden zijn hoger per core. De i7 maakt wel is waar gebruik van hyper threading maar het zijn 4 fysieke cores + 4 virtuele cores.
Waar de fysieke cores 20% beter als een Fysieke core van AMD. De virtuele cores scoren gelijk aan als bij een AMD processor. Heb je nog altijd een rendement van 80%+ tegnover een AMD FX8350.
Echter de I5 beschikt maar over 4 fysieke cores, die elk 20% krachtiger zijn dan de AMD. Een fX 8xxx model is een 8 core en heeft wel is waar dan nog steeds 20%) rendement.
De FX8350 is op zich krachtiger dan de I5, alleen word er op het moment minder gebruik gemaakt van 8 cores. Mja pak hem beet over 6 - 12 maanden zit daar weer een wereld van verschil in. (Believe me)
Vrees ik dat je met je I5 niet meer zover gaat komen.
Na lang twijfelen ben ik er al over uit. Wil in November speciaal een pc in elkaar zetten die voor GTA 5 bedoeld is en multimedia bewerking en daarbij ook lekker zuinig is die voor een langere tijd als een high end syteem mee kan.
(Ook meer waarde vast is "Intel")
- Aankomende I7 haswel processor (K-serie)
- GTX 780 kaart van Asus vanwege langere levensduur. (Moet nog uitkomen)
- Goed moederbord van Asus. (Z77 met alle toeters en bellen, ook weer een langere levens duur)
- Uitgebreide voeding waarschijnlijk een Gold certificated 550 wat. Zodat ik ook nog een tweede videokaart er later in kan doen. Feit dat de aankomende generatie nog zuiniger worden.
Dit geintje gaat dan ook 1700 euro kosten. (Was dan ook van plan om er minimaal toch 7 jaar mee te doen met uitbreidingen) Mooi alternatief, waar je toch een 8-core heb. Is dan de FX8350
Zelf heb ik nu een AMD processor en gaat als een trein een Atlon X3 proccessor die een I5 3350P bij houd bij het converteren van videobestanden (AVI naar VOB bestanden). Getest met een vriend.
Wel is waar heb ik een kleine overclock van 3,2 GHZ naar 3,66 GHZ en 4de core unlocked. Wel vind ik het grote nadeel dat ze zoveel energie slurpen. Daarom is grotendeels mijn keuze naar Intel gegaan. Maar je mag wel even veel meer gaan betalen bij aankoop voor enig zins dezelfde prestaties.
(Wou eerst me Athlon X3 vervangen met een FX8350 nu mijn moederbord dit ondersteund)
Laatst bewerkt: