2x Game Pc samenstellen 800 euro per pc mag iets meer en zeker minder zijn :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
2: Cpuboss geeft aan dat de amd slechter presteerd, bovendien zijn er nu 2 games uit die meer dan 4 cores ondersteunen en heeft de intel over het algemeen meer performance per core en een lager stroomverbruik

Je vergeet even dat de meeste mensen 4 a 5 jaar met hun pc doen. Op het moment gebruiken de games maar 4 cores. Maar kijk naar de aankomende generatie games voor PS4 ect. Die hebben 8 cores nodig, zal ook wel voor de pc zijn.
Voorbeeldje GTA 5. Ik raad je dan ook een I7 (K-serie) of een FX8350 aan.

De I7 is ideaal omdat hij minder stroom vreet en de kloksnelheden zijn hoger per core. De i7 maakt wel is waar gebruik van hyper threading maar het zijn 4 fysieke cores + 4 virtuele cores.
Waar de fysieke cores 20% beter als een Fysieke core van AMD. De virtuele cores scoren gelijk aan als bij een AMD processor. Heb je nog altijd een rendement van 80%+ tegnover een AMD FX8350.

Echter de I5 beschikt maar over 4 fysieke cores, die elk 20% krachtiger zijn dan de AMD. Een fX 8xxx model is een 8 core en heeft wel is waar dan nog steeds 20%) rendement.
De FX8350 is op zich krachtiger dan de I5, alleen word er op het moment minder gebruik gemaakt van 8 cores. Mja pak hem beet over 6 - 12 maanden zit daar weer een wereld van verschil in. (Believe me)
Vrees ik dat je met je I5 niet meer zover gaat komen.

Na lang twijfelen ben ik er al over uit. Wil in November speciaal een pc in elkaar zetten die voor GTA 5 bedoeld is en multimedia bewerking en daarbij ook lekker zuinig is die voor een langere tijd als een high end syteem mee kan.
(Ook meer waarde vast is "Intel")

- Aankomende I7 haswel processor (K-serie)
- GTX 780 kaart van Asus vanwege langere levensduur. (Moet nog uitkomen)
- Goed moederbord van Asus. (Z77 met alle toeters en bellen, ook weer een langere levens duur)
- Uitgebreide voeding waarschijnlijk een Gold certificated 550 wat. Zodat ik ook nog een tweede videokaart er later in kan doen. Feit dat de aankomende generatie nog zuiniger worden.

Dit geintje gaat dan ook 1700 euro kosten. (Was dan ook van plan om er minimaal toch 7 jaar mee te doen met uitbreidingen) Mooi alternatief, waar je toch een 8-core heb. Is dan de FX8350
Zelf heb ik nu een AMD processor en gaat als een trein een Atlon X3 proccessor die een I5 3350P bij houd bij het converteren van videobestanden (AVI naar VOB bestanden). Getest met een vriend.

Wel is waar heb ik een kleine overclock van 3,2 GHZ naar 3,66 GHZ en 4de core unlocked. Wel vind ik het grote nadeel dat ze zoveel energie slurpen. Daarom is grotendeels mijn keuze naar Intel gegaan. Maar je mag wel even veel meer gaan betalen bij aankoop voor enig zins dezelfde prestaties.

(Wou eerst me Athlon X3 vervangen met een FX8350 nu mijn moederbord dit ondersteund)

Laatst bewerkt:
Ja ik hoor het me nog roepen ff een pc kopen hahaa zit nu al dagen aan de pc en wordt er niet makellijker op zo veel verschillende meningen.
maar idd dat scheelt een hoop geld en tegenover wat we nu gewend zijn Intel(R) Pentium 4 CPU 2.80GHz 1024MB Ram onze 1e Pc en dat is
al heel wat langer dan 5 jaar dus ik kan me eigenlijk niet voor stellen dat de nieuwe pc zal tegen vallen ik ga nu snel paar dingen veranderen
euros vrij maken voor andere componenten thx :)

@Sander, lang verhaal met veel poeha, maar de clou kan ik nergens vinden. Ik verwacht niet dat er binnenkort games kopen die six en eight cores nodig hebben, puur omdat als het merendeel van de Intel processors nog four cores is het machtige Intel zich ertegen zal verzetten. Bovendien denk ik dat vooral de grafische eisen van games steeds zwaarder worden, niet de eisen voor de processor. En anders kan de TS na een aantal jaar voor €250 - €350 de pc upgraden met een nieuw moederbord, een nieuwe processor en een nieuw geheugen. Alternate bijvoorbeeld heeft speciale kits hiervoor, welke meer computerspeciaalzaken wel zullen hebben.

Amd samenstelling:

AMD FX-8350 Black Edition
€170,-

MSI 970A-G43
€ 64,99

Club3D Radeon HD 7950 royalKing
€269,30

Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
€54,85

Cooler Master K380
€36,10

Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
€24,40

Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
€44,99

LG GH24NS95 Zwart
€14,86

XFX Pro 550W
€54,99

Totaal: €734,48

Intel samenstelling:

Intel Core i5 3570K Boxed
€ 194,-

MSI Z77A-G41
€ 73,50

Club3D Radeon HD 7950 royalKing
€ 269,30

Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
€ 54,85

Cooler Master K380
€ 36,10

Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
€ 24,40

Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
€ 44,99

LG GH24NS95 Zwart
€ 14,86

XFX Pro 550W
€ 54,99

Totaal: €766,99

Het valt nog wel mee. Je zit er alleen mee dat de:
* MSI 970A-G43 > 6x sata 600 aansluitingen heeft, meer USB aansluitingen heeft en onboard audio 7.1 heeft met 6x audio uitgangen voor beter geluid.
* MSI Z77A-G41 > 2x sata 600 aansluitingen heeft.

Maar dit moet in principe geen verschil maken. Ligt eraan hoever je hem later wilt gaan uitbreiden.
Het AMD board heeft nog PCIe 2.0 aansluiting (Wat nog geen een videokaart haalt)
Het Intel board heeft PCI 3.0 aansluiting

Sata 600 poorten zijn noodzakelijk voor SSD, anders kom je niet boven de 300MB/s uit.

Kan je beter dit board pakken, als je toch voor de I5 gaat. http://www.asus.com/Motherboards/P8Z77V/ Heb je nog een gratis draadloos kaartje erbij ook van Asus en een goede onboard geluidskaart. Kan je Vergelijken met soundblaster kwaliteit.

Zie features moederbord.

Laatst bewerkt:
wat een hoop onzin games kunnen wellicht 8 cores gaan gebruiken ja maar dat konden ze de afgelopen 3 jaar ook al
het is en blijft de keuzen van de game developers verder zullen niet alle 8 cores die de PS4 tot zijn beschikking heeft gebruikt worden voor games
het OS en andere stream apps zullen hun eigen aangewezen core krijgen

Sander houd erg van speculeren en dat doet hij dus ook nu weer :/
het is voor de devs zeer moeilijk om hun games goed multithreaded te maken en ook duur:confused:

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een mooi moederbord met mooie features maar...
Het bord is €150 en ik denk dat dat een beetje veel is en dat een groot deel van de features niet zullen worden gebruikt. Het msi bord is denk ik voldoende.

Ik wil ook nog even zeggen dat ik de grafische kaart heb uitgekozen in de gedachtegang dat hij wordt overklokt, de kaart heeft namelijk vrij veel ruimte om te worden geoverklokt. Als je niet gaat/wil overklokken zou ik de XFX 7950 double dissipation nemen, die is nog geen €5 duurder, komt iets beter uit de test maar heeft geen ruimte meer om te overklokken.

Wat ook belangrijk is is de airflow, je hebt fans nodig om een goede airflow te krijgen. In Cooler master behuizing(die nu in de samenstelling zit) zit maar 1 fan, dit zou genoeg kunnen zijn maar ik zou er op zijn minst nog 1 bij doen.

Verder is het misschien een idee om naar behuizingen te kijken(bijv tweakers.net) omdat je nog ruimte in je budget hebt en er een tal aan andere mooiere(en betere) behuizingen zijn die je misschien leuker vindt.

Zo dit zou de pc van mijn vrouw moeten worden is wel wat over het budget heen.
Maar dat is niet zo heel erg over 2 weken is ze namelijk jarig hoop dat die dan al echt klaar is
Denk dat het ook beter is om eerst die bestel klaar temaken en dan pas de mijne :( Ik lees vaker dat SSD een must is op een pc van tegenwoordig dus heb het er ook maar bij gedaan zou dat bedrag liever aan iets anders besteden .

Totaal € 917,42

azerty.nl 2013-5-13 23 46 39.png

Je kan inplaats van de 7870 misschien nog beter een 7870xt kopen, lijkt even duur(wat ik nuet begrijp) maar is wel beter. Ideetje?

ik vindt hem niet is het meschien beter om die 86 euro van die SSD voor een betere kaart te gebruiken

is dit de kaart die jij bedoeld Sapphire Radeon HD 7870 XT - grafische kaart - Radeon HD 7870 - 2 GB

Laatst bewerkt:
Als je puur voor het gamen gaat kan je inderdaad beter dat geld aan een videokaart besteden maar een ssd is voor het snel opstarten van pc, games, programma's heerlijk snel.

Ik bedoel inderdaad de 7870xt, die is toch bijna even duur?

Haha, begrijp niet dat hij zelfs voordeliger is...
De 7870xt is de 7950 maar met een paar dingen die zijn uitgeschakeld.

Sapphire Radeon HD 7870 XT € 218,90

Club 3D Radeon HD 7870 royalKing € 226,38

Het zijn alle drie mooie kasten maar waar je wel op moet letten is dat het moederbord maar een enkel aantal aansluitingen heeft voor usb poorten aan de voorkant

Zoals het er naar uit ziet kan je moederbord maar 1 usb 3 poort niet ondersteunen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan