2x windows 7...

Status
Niet open voor verdere reacties.

kempofight

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
52
beste mensen,

ik heb vrijdag mijn nieuwe pc opgehaald met 2 soorte harde schijf 1SSD van 80gb en 1 SATAIII van 1TB,

nu was windows 7 al geinstaleerd op de SSD schijf(C:) maar nu heb ik hem geherinstaleerd op de SATAIIIschijf(D:) maar als ik nu opstart krijg ik een soort bios setup scherm te zien waar ik moet kiezen tusse: windows7 en windows7(onder elkaar dan). ik heb mijn C: schijf al geformat maar nogsteeds vraagt hij het, er is ook maar 1 acc.

kan iemand mij AUB vertellen hoe ik van die andere windows7 afkom?

mvg jasper
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je krijgt in het bootmenu dus te zien met welke windows7 je de computer wil opstarten.
Klik eens op start en type in de zoekbalk msconfig en kies in het volgende scherm Doorgaan
Klik op het tabbladje computer opstarten
Kun je hiervan eens een schermafdruk maken en in een volgende reactie plaatsen.

Wel leuk om dit hier te mogen lezen, want Microsoft beweerd dat 2 dezelfde besturingssysten op één computer installeren onmogelijk is, wat eigenlijk wel mogelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
waarom heb je hem dan dubbel geïnstalleerd? Regel je bootopties met EasyBcd.
Van welke schijf wil je nu opstarten, van de SSD (die sneller is) of van de Sata-schijf?
 
Laatst bewerkt:
kempofight , als je bang bent om iets verkeerds te doen.
Bij timeout , stel daar in op 5 seconden, en je windows7 zal normaal opstarten.
 
blijkbaar is het dus wel mogelijk om het 2 x te hebben,

bij deze is het opgelost

ik heb bij
start: zoek: msconfig gedaan,
daar ben ik naar pc opstarten gegaan,
de verkeerde versie verweiderdt en dan toepasen oke gedaan ,
ge RB't en nergens last meer van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelfs 10 x , en dan nog eens 10 x op één en dezelfde partitie.
Maak je niet een denkfout?
Het zijn 2 aparte schijven.
ik heb vrijdag mijn nieuwe pc opgehaald met 2 soorte harde schijf 1SSD van 80gb en 1 SATAIII van 1TB,
Kun je even de bron opgeven waar dat staat?
Wel leuk om dit hier te mogen lezen, want Microsoft beweerd dat 2 dezelfde besturingssysten op één computer installeren onmogelijk is, wat eigenlijk wel mogelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Ik maak zeker geen denkfout . Bij Linux is het niet mogelijk om meerdere dezelfde versies op één partitie te installeren, met de nadruk op partitie, bij Windows is het wel mogelijk. Volgens mij zou Microsoft dat zelf moeten weten hoe dit kan verwezenlijkt worden. En ik spreek hier van één en dezelfde windows versie. Dus niet Vista en windows7 , want dan spreekt men van 2 verschillende versies.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat hier om TS z'n probleem die 2 dezelfde versies op 2 verschillende schijven had geïnstalleerd, terwijl jij er hier in het topic van uitgaat dat hij ze op 1 en dezelfde partitie had staan.
Ook bij Windows kun je geen 2 dezelfde e/o verschillende OS'sen op 1 partitie zetten.
Maar TS heeft het probleem opgelost dus verder discussiëren heeft geen zin.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan