3 beeldschermen 1 werkt, nu de andere 2 nog

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kakebeeke

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Een paar weken geleden heb ik een MEDION(R) ERAZER(R) PC X5305 D gekocht. Hierin zit een NVIDIA� GeForce GTX550Ti videokaart met 1 GB DDR5 videogeheugen. Ik heb 2 21 inch Dell monitoren en een Dell UltraSharp 27-inch. De 27 inch en 1 van de twee 21 inch monitoren heb ik aangesloten op deze videokaart. Dit werkte allemaal prima en dit kon ik gewoon via schermresolutie aanpassen.

Vandaag heb ik een Gigabyte GV N220TC-1GI gekocht. Deze heb ik in het tweede PCI slot gedaan, de tweede 21 inch monitor aangesloten en vervolgens heb ik de drivers van de installatie cd geinstalleerd.

Ik krijg nu echter alleen maar beeld op de 27 inch (hoofd) monitor. Beide andere monitoren kan hij niet detecteren.

Via het configuratiescherm zie ik wel NVIDEA configuratiescherm, maar als ik daar op klik krijg ik de volgende melding:

NIVIDEA beeldscherminstellingen zijn niet beschikbaar.

U gebruikt momenteel geen beeldscherm dat is aangesloten op een NVIDEA GPU

Ik heb al wel gegoogled op deze melding, maar vind niks nuttigs.

Wat moet ik doen om alle 3 de beeldschermen aan de praat te krijgen?

Hoeveel aansluitingen heb je op de 550TI?
Als het er 3 zijn (3de is wss mini hdmi poort) moet je alledrie de monitors aansluiten op de 550 TI,desnoods met een verloopstekker van mini hdmi naar hdmi van 1 van je monitoren,en voor alledrie dezelfde schermresolutie instellen.
Zelfs al kan je de 550TI in SLI draaien met die GT220 (wat ik betwijfel) dan nog moeten de 3 beeldschermen aangesloten zijn op de primaire videokaart........3 aansluitingen over 2 verschillende videokaarten ,die tevens NIET in SLI staan gaat ZEKER niet werken.....

Is het wel mogelijk om een GeForce GTX550Ti en een Gigabyte GV N220TC-1GI middels SLI met elkaar te verbinden? Ik ben nu op mijn werk, maar volgens mij heb ik niks gelezen bij de specificaties van deze videokaarten.

Volgens mij heeft de GeForce GTX550Ti inderdaad 3 aansluitingen waarvan er 1 de mini HDMI is.

Als ik de videokaart vervang voor de:

R6790-PM2D1GD5/OC

Vervolgens sluit ik de 2 20 inch monitoren aan via de DVI aansluiting en de 27 inch via de DP aansluiting.

Als ik het goed heb begrepen kan ik dan met eyefinite dan alles aan de praat krijgen.

Kan ik alle schermen in de hoogste resolutie draaien?

Gaat dit werken?

De monitor met de laagste maximum resolutie bepaalt het eindresultaat......maar met jouw setup,ben je sowieso al gebonden aan een maximum resolutie van 1920 x1080 per scherm,aangezien een single link dvi connector geen hogere resoluties ondersteunt bij een eyefinity setup.......

Ok, 1920*1080 is een hogere resolutie dan 1600*1200 neem ik aan? Op wat voor resolutie moet ik de 27 inch gaan draaien als ik de 21 inch schermen op 1600*1200 zet?

Alle 3 dezelfde resolutie.......dus 1600x1200 als dat de maximum ondersteunde resolutie is van die 21 inches....

Maar het 27 inch scherm heeft hele andere verhoudingen (breedbeeld), kan dat dan wel?

Ik denk van wel,even bij de ondersteunde resoluties kijken,gaat wss wel niet het beste beeld geven op die 27 inch.........maar om eyefinity werkend te krijgen is het een vereiste om alle 3 op dezelfde resolutie te draaien...

Ok, dan wil ik geen eyefinity gebruiken. Ik heb special een nieuw beeldscherm gekocht zodat ik een hoge resolutie kan draaien. Wie weet of met een MD7667 moederbord SLI werkt? Ik heb het bij Medion nagevraagd, maar zij weten het niet en hebben het ook niet in de handleiding terug kunnen vinden. Ik heb ook al via google geprobeerd dit te achterhalen, maar ik heb nergens gevonden of dit wel of niet mogelijk is.

Om nog meer ellende te voorkomen heb ik zojuist nog een tweede 27inch scherm besteld. Hopelijk werken de 2 schermen samen wel goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan