3 monitoren op 1 grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

kennet

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2005
Ik zou graag drie monitoren op 1 grafische kaart willen aansluiten maar dan zonder een scherm te klonen.
Dus met andere woorden: ik zou op iedere monitor onafhankelijk willen werken.
Weet iemand een betaalbare oplossing?
De grafische kaarten die 3 monitoren ondersteunen wil niet zeggen dat je ze alle drie tegelijk kan gebruiken? Of heb ik het mis en doe ik wat verkeerd?

Specs;
CPU-Quadcore Q9400
Mobo-Asus P5Q pro
Memory-8Gb DDR2-667
HD-500Gb
GPU- Ati radeon EAH5450

De kaart die je nu al hebt ondersteund 3 monitoren alleen moet je een beeldscherm hebben wat op de HDMI poort kan anders moet je een HDMI ==> DVI/VGA converter kopen.

1 monitor heb ik op VGA, 1 op DVI naar VGA en 1 op HDMI naar DVI.
En ik krijg ze niet alle drie tegelijk draaiend.
Als ik diegene selecteer die nog niet werkt dan geeft hij aan dat de andere uitgeschakeld wordt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt een videokaart kan maar 2 monitoren maximaal tegelijk aansturen. Indien je moederbord Crossfire ondersteund, zou je een tweede videokaart erbij kunnen zetten.

Bedankt voor de reactie, de kaart gaat als een kogel weer terug naar de winkel.
Thanx!!!

Klopt een videokaart kan maar 2 monitoren maximaal tegelijk aansturen. Indien je moederbord Crossfire ondersteund, zou je een tweede videokaart erbij kunnen zetten.

Mijn mobo ondersteund crossfire maar kan ik dan wel alle 3 de monitoren onafhankelijk gebruiken.
En misschien niet onbelangrijk: heb ik daar nog speciale kaarten voor nodig?
Ik heb 2 stuks Asus EN210.

Asus EN210 is van NVIDIA, dus zou je moederbord juist SLI moeten ondersteunen. je begon met een ATI/AMD videokaart, vandaar dat ik het over Crossfire had.

Wat bedoel je precies met onafhankelijk gebruiken? Er blijft 1 monitor de "hoofdmonitor".

Ik zal het proberen uit te leggen;
Op dit moment heb ik een Geforce 8400 GS met 2 monitoren.
Deze kaart wil ik vervangen door 2 x EN 210-512mb waarop ik dus in principe 3 of 4 monitoren kan aansluiten.
De vraag is nu: als ik drie monitoren aansluit kan ik dan onafhankelijk op iedere monitor werken.
Dus niet dat er 1 gekloond wordt.
vb. op monitor 1 exel, op monitor 2 word en op monitor 3 internet.
Ik hoop dat dit iets duidelijker is?

Je begint toch echt eerst met een Radeon;
Specs;
CPU-Quadcore Q9400
Mobo-Asus P5Q pro
Memory-8Gb DDR2-667
HD-500Gb
GPU- Ati radeon EAH5450

Ja wat jij wil kan. Je zal het bureaublad moeten uitbreiden naar je andere monitoren. Ik heb zelf voornamelijk 2 monitoren aangesloten en hebt bijvoorbeeld rechts Outlook 2007 en MSN open en links een game of Helpmij.nl. In geval van een game, kun je niet makkelijk naar het andere scherm en zul je ALT+TAB nodig hebben.

Klopt dat ik eerst met een radeon begon maar dat werkte niet en ik heb nog een EN210 liggen dus daar heb ik een beetje op doorgeborduurd.
Alvast bedankt voor de reacties en ik ga het maar eens proberen met 2 kaarten.
mazzel!!

Hoho, een amd radeon hd 6850 ondersteund prima 3 schermen. Alleen moet je er dan 1 aansluiten op displayport.

Hoho, een amd radeon hd 6850 ondersteund prima 3 schermen. Alleen moet je er dan 1 aansluiten op displayport.

Hallo HoHo,
1- het is een EAH5450, 2-hij ondersteunt idd 3 monitoren maar niet tegelijk, 3- en natuurlijk heb ik dit al geprobeert.
Maar misschien kun jij me uitleggen welke procedure ik moet volgen om dit werkend te krijgen

als het goed is heeft de HD5450 eyefinity en daar kun je wel degenlijk 3 monitoren mee tegelijk besturen
ik neem aan dat je eyefinity hebt geactiveerd in ccc?

wacht even je hebt de EAH5450 die ondersteund idd geen eyefinity je hebt een verkeerde kaart aangeschaft :confused:

Laatst bewerkt:
Alle HD 5XXX of HD 6XXX ondersteunen 3 schermen maar dan moet er een displayport op zitten :) .

@Jobbes, dus niet alle 5xxx en 6xxx ondersteunen drie monitoren.;)

Dat klopt, want niet op alle kaarten zit een DisplayPort :) .

Geachte mededenkers,
Ik heb ondertussen een 2e kaart (EN210) bij de EAH5450 gezet, drivers geïnstalleerd en het werkt subliem!
Mijn dank is groot aan allen die gereageerd hebben.

lol @ "Het is helemaal niet nodig om SLI/Crossfire te draaien "
en dan komt hij aan zetten met een product dat 5x zo duur is:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan