300n sitecom router met ziggo draadloos geen verbinding met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastermoto

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Heb een kabel aansluiting. ziggo Alles in 1
Ik besturingsysteem gebruik Windows vista
Gebruik je een firewall en zo ja welke alleen via router en windows
Welk merk en type router of modem gebruik je. SITECOM Wl-341 V002
Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan . 802.11N WIRELESS LAN CARD RALINK TECHNOLEGY.

Hallo ik ervaar het volgende probleem.

als ik met een netwerkkabel rechtstreeks naar de router ga heb ik gewoon internet en werkt alles prima. echter wil ik draadloos kom ik wel in verbinding met de router maar heb ik geen verbinding met internet. via de wireless heb ik een "local only" verbinding

als je aanklikt wat het probleem is staat er
"het probleem kan niet door windoows worden opgelost. Neem contact op met de netwerkbeheerder of met de internet provider.'

wat kan het probleem zijn?

Laatst bewerkt:
Meeste problemen van dat soort liggen m.i. aan het wel of niet gebruiken van een hulpprogramma om netwerkprofielen vast te leggen.

De vraag is dus: Is er bij de driver van de Ralink een programma bijgeleverd waarmee je draadloze verbindingsprofielen kunt maken, opslaan en gebruiken.
Als je het nl. in dergelijke gevallen aan Windows wilt overlaten om de verbinding te maken ipv. het hulpprogramma, dan werkt het 99% van de keren niet (goed).

Ga je dus verdiepen in de driversoftware die je nu inzet van de Ralink.

Overigens is er ook vanuit Ralink goede driver-software beschikbaar: hier. Let erop dat je éérst de oude driver software in zijn geheel deïnstalleert vóórdat je de nieuwe software installeert. En ja, als ik het zo goed zie heeft al die Ralink driversoftware zo'n profielen-utility aan boord, die je dus zult moeten gebruiken voor verbindingen met draadloze netwerken.

1 ander issue wil wel eens van toepassing zijn: Het gebruik van een zgn. MAC filter in je router. Kijk dus dat ook even na, en indien je die hebt ingeschakeld staan, test dan even met dat MAC filter uitgeschakeld.

Tijs.

Meeste problemen van dat soort liggen m.i. aan het wel of niet gebruiken van een hulpprogramma om netwerkprofielen vast te leggen.

De vraag is dus: Is er bij de driver van de Ralink een programma bijgeleverd waarmee je draadloze verbindingsprofielen kunt maken, opslaan en gebruiken.
Als je het nl. in dergelijke gevallen aan Windows wilt overlaten om de verbinding te maken ipv. het hulpprogramma, dan werkt het 99% van de keren niet (goed).

Ga je dus verdiepen in de driversoftware die je nu inzet van de Ralink.

Overigens is er ook vanuit Ralink goede driver-software beschikbaar: hier. Let erop dat je éérst de oude driver software in zijn geheel deïnstalleert vóórdat je de nieuwe software installeert. En ja, als ik het zo goed zie heeft al die Ralink driversoftware zo'n profielen-utility aan boord, die je dus zult moeten gebruiken voor verbindingen met draadloze netwerken.

1 ander issue wil wel eens van toepassing zijn: Het gebruik van een zgn. MAC filter in je router. Kijk dus dat ook even na, en indien je die hebt ingeschakeld staan, test dan even met dat MAC filter uitgeschakeld.

Tijs.

ik zie bij ralink wel een lijst met evt updates maar welke moet ik kiezen, meest recente??. ik kan de eigenschappen en serie nummer van de draadloze/netwerkkaart niet vinden hoe kan ik daar achter komen? \niet dat ik de verkeerde download.

verder valt mij ook op dat ik draadloos ook niet in de router binnen kom. is dit eenbevestiging van het vermoeden dat het met een andere driver van ralink beter gaat of duid dit op een ander probleem?

Mac staat niet ingeschakel zover ik kan zien zie bijlage of dit in het juiste scherm is gecontroleerd

al vast bedankt

Bijlagen

• printscreen.jpg
    printscreen.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 89
MAC filter staat inderdaad NIET ingeschakeld, dus dat is niet het probleem, blijkbaar.

Dat je blijkbaar geen contact krijgt met de router zou met 2 zaken te maken kunnen hebben, denk ik:
1. Er zou wellicht inderdaad een utility bijgeleverd kunnen zijn voor je Ralink, maar je gebruikt/kent die niet en je gebruikt 'm dus niet.
2. Een verkeerde (geupdate) driver die niet (goed) werkt momenteel.

Welke driver je nodig hebt is van hieruit niet te bepalen, maar je kunt wel iets doen om het uit te zoeken: Start Apparaatbeheer, dubbelklik op je draadloze netwerkkaart, ga naar tabblad Details, geef in het keuzevakje in dat tabblad aan dat je de zgn. Hardware ID('s) wilt zien, en geef ons de getoonde volledige Hardware ID('s).
Ziet er (normaal gesproken) uit als: VEN_XXXX DEV_XXXX en evt. SUBSYS_XXXX
Als je ons de precieze kunt geven, dan kunnen we hier (hopelijk zonder er al te veel tijd aan kwijt te zijn) wel uitzoeken welke Ralink het is en dus welke driver er bij hoort.

We horen het wel.

Tijs.

ik gebruik dezelfde router met dezelfde internet verbinding

had dit probleem ook.
na het weizigen van mijn WPA2 sleutel naar een WEB was bij mij het probleem opgelost.
nu werk ik erop zowel met mobile telefoon en met 2 laptops + 1 bedrade pc. + 1 draadloze netwerk printer.

mijn tips: schakel ALLE beveiligingen uit ook je firewalls (zowel in je pc en in je router)
Als het daarnaa wel werkt alle beveilgingen 1 voor 1 weer aanzetten.

Je wilt niet gebruik maken van WEP encryptie! Dat is binnen 5 minuten gekraakt door een kwaadwillende die in de buurt staat met een laptop.

Je zult echt WPA moeten gebruiken of (liever nog) WPA2.

De tip van de vorige poster dus niet volgen. Bovendien zijn hier de problemen hoogstwaarschijnlijk te danken aan de (de driver van) de draadloze netwerkkaart, dus niet aan (de beveiligingsinstellingen van) de router.

Tijs.

MAC filter staat inderdaad NIET ingeschakeld, dus dat is niet het probleem, blijkbaar.

Dat je blijkbaar geen contact krijgt met de router zou met 2 zaken te maken kunnen hebben, denk ik:
1. Er zou wellicht inderdaad een utility bijgeleverd kunnen zijn voor je Ralink, maar je gebruikt/kent die niet en je gebruikt 'm dus niet.
2. Een verkeerde (geupdate) driver die niet (goed) werkt momenteel.

Start Apparaatbeheer, dubbelklik op je draadloze netwerkkaart, ga naar tabblad Details, geef in het keuzevakje in dat tabblad aan dat je de zgn. Hardware ID('s) wilt zien, en geef ons de getoonde volledige Hardware ID('s).

Tijs.

als ik dat volg krijg ik de volgende 4 code's

PCI\VEN_1814&DEV_0781&SUBSYS_27901814&REV_00
PCI\VEN_1814&DEV_0781&SUBSYS_27901814
PCI\VEN_1814&DEV_0781&CC_028000
PCI\VEN_1814&DEV_0781&CC_0280

kun je hiermee bepalen welke driver nodig is om het aan de praat te krijgen?

Bij tabblad Stuurprogramma staat het volgende:

Datum 21-11-2007
De stuurprogrammaversie is nu 2.0.2.0.

als je meer info nodig roep maar ik doe dan me best om het zo snel mogelijk te bezorgen.

je hulp word erg gewaardeerd

Het zal een Ralink RT2860/RT2790/RT2890 apparaat moeten zijn.
Daar past bij Ralink (gelukkig) precies 1 driver bij op de driver-pagina:
PCI/mPCI/CB (RT2860 /RT2760 /RT2890 /RT2790 /RT306X /RT309X /RT35X2)
met als Datum: 09/17/2009
[2de in het lijstje]

Kijk wel even via Configuratiescherm -> Software na of daar al Wireless drivers / Ralink drivers worden genoemd. Deïnstalleer die dan volledig (dus als bijv. een vraag wordt gesteld of je ook de Utility en/of de Connection Profiles wilt verwijderen, hier ja op geven).

De huidige Ralink drivers hebben (zover ik weet) allemaal zo'n hulpprogramma voor het beheren van draadloze verbindingen, dus gebruik dat hulpprogramma dan ook als die inderdaad wordt geïnstalleerd. Zal (neem ik aan) óf als autostartend programma ergens in het systeemvak te zien zijn, óf automatisch als snelkoppeling op je bureaublad verschijnen óf als programmagroep onder Start -> Programma's ergens terug te vinden zijn.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het zal een Ralink RT2860/RT2790/RT2890 apparaat moeten zijn.
Daar past bij Ralink (gelukkig) precies 1 driver bij op de driver-pagina:
PCI/mPCI/CB (RT2860 /RT2760 /RT2890 /RT2790 /RT306X /RT309X /RT35X2)
met als Datum: 09/17/2009
[2de in het lijstje]

Kijk wel even via Configuratiescherm -> Software na of daar al Wireless drivers / Ralink drivers worden genoemd. Deïnstalleer die dan volledig (dus als bijv. een vraag wordt gesteld of je ook de Utility en/of de Connection Profiles wilt verwijderen, hier ja op geven).

De huidige Ralink drivers hebben (zover ik weet) allemaal zo'n hulpprogramma voor het beheren van draadloze verbindingen, dus gebruik dat hulpprogramma dan ook als die inderdaad wordt geïnstalleerd. Zal (neem ik aan) óf als autostartend programma ergens in het systeemvak te zien zijn, óf automatisch als snelkoppeling op je bureaublad verschijnen óf als programmagroep onder Start -> Programma's ergens terug te vinden zijn.

Succes,

Tijs.

Tijs

heb het nu geinstaleerd echter ik kan nog steeds niet draadloos op internet,
ik zie de router wel kan wel het wap2 wachtwoord in voeren en krijg ook de verbinding met de router(zie bijlage 2). maar waarom ik nou niet op internet kan als ik draadloos ga snap ik niet. met de kabel zit ik op de zelfde router wel op internet.

nog enige ideeën wat het nog kan zijn??

groeten frank

Bijlagen

• printscreen2.jpg
    printscreen2.jpg
    100,2 KB · Weergaven: 91
Strak hulpprogramma levert Ralink erbij! :)

Ik zie dat je op je draadloze verbinding een ip-adres krijgt dat 192.168.0.100 is, waarbij de Sitecom blijkbaar een ip-adres heeft van 192.168.0.1

Klopt het inderdaad dat de Sitecom het ip-adres 192.168.0.1 heeft?
Indien ja, dan is de conclusie dat je in principe op Internet zou moeten kunnen.

Nu zijn er nog een paar zaken die evt. roet in het eten kunnen gooien:
1. In het Vista Netwerkcentrum wordt de draadloze verbinding als Lokaal aangegeven. Je moet (als het goed is) dat via een of 'link' aan de rechterkant van het netwerkcentrum kunnen veranderen (in het Engels heet het: Change type. Ik weet niet hoe het in het NL heet). Kijk of je daarmee Vista zover krijgt om het als Lokaal + Internet aan te geven.
2. Je zou in de configuratie van de router moeten nakijken of er misschien een MAC filter actief is. Indien ja, schakel die dan uit. Herstart daarna je computer, leg weer contact met het draadloze netwerk, kijk of het werk, en indien niet, kijk dan weer in het Netwerkcentrum (zie 1.)
3. Kijk of je met de nieuwe driver-software wel een werkende Internet-verbinding kunt maken via (onbeveiligde) netwerken in je buurt. Gaat dat wel, dan lijkt het me dat het probleem zit in de configuratie van je router (zie 2.)
4. Heb je ook nog beveiligingssoftware op je pc actief die (mogelijk) zich bemoeien met netwerk? Denk hierbij aan McAfee, ZoneAlarm, Comodo Firewall, Norton, Kaspersky Internet Security, PC Tool Spyware Doctor etc. Indien ja, dan zou je er over kunnen denken om die tijdelijk helemaal te deïnstalleren, zodat je die programma's kunt uitsluiten als mogelijke oorzaak van je problemen.

Dat zijn zo snel de mogelijkheden die ik zo snel zie hieromtrent.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan