300w voeding te weinig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charley

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Goedemorgen allemaal.

Even een snelle vraag. Ik heb een probleem bij het spelen van sommige spellen, pc loopt vast, spel klapt eruit vanalles. Ik heb ook alles al geprobeerd wat er te proberen valt. Nu denk je, ja ehh verkeerde sectie....das niet zo want er is 1 ding dat ik nog niet heb geprobeert. de voeding

zoals je kunt zien aan mijn systeem is het op zich een best aardige pc. echter er zit een 300w voeding in. hoe weet ik of dit genoeg is..

kan ik ergens kijken hoeveel watt elk onderdeel ongeveer verbruikt

alvast bedankt

groet

Denk je dat het aan de voeding ligt. Het kan ook komen dat er spyware of andere ongein op de computer staat.

Weet je zeker dat je het volgende al hebt gedaan:
- Computer opschonen
- Computer Scannen op fouten
- Computer defragmenteren
- Computer scannen op spyware (Ad-Aware 6.0)
- Instellingen van de spellen goed afgesteld
- Instellingen van de computer goed afgesteld

Dit is allemaal wel logisch en je zult hjet vast wel gedaan hebben maar als ik dit vaak doe kom ik tijdelijk geen problemen meer tegen. Zelf denk ik dat het niet aan de voeding ligt want 300W is behoorlijk veel hoor.

vraag mij even niet welk progje, maar er zijn progjes waarmee je het opgenomen vermogen van je pc tijdens processen kunt meten, maar geloof me,

tenzij jij tegelijkertijd een:

CD brandt,
een muziek CD afspeelt,
een bestand download,
een bestand upload,
Autocad 2003 draait,
een spel speelt,
een virusscan uitvoert,
een anti spy scan uitvoert,
defragmenteert,
je stofzuiger aansluit op een USB poortje :D ,
etc. etc.

is 300 Watt meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer dan voldoende.

Jouw probleem zit m.i. dus ergens anders.

geef eens wat meer info:

-gebeurt het met ALLE games, of met bepaalde games? (heb je eigenlijk al beantwoord)
-gebeurt het kort na het opstarten van het spel of na enige tijd ?
-gebeurt het ook met Office applicaties ?
-Heb je het "opnieuw opstarten na een fout uitgeschakeld zodat je de foutmelding kan zien ?

Als Officeapplicaties goed draaien en niet bij ALLE games doet het zich voor dan :

denk ik een heel klein beetje aan een OpenGL probleem. -> nieuwste drivers voor de videokaart eens binnenslepen............. ?

DirectX 9.0 is geen vereiste, DirectX 8.1 WEL !

Als je 8 hebt draaien zou DAT de oorzaak kunnen zijn.

Verder zijn de hardwarespecs ruim toereikend. Op mijn 2e pc (een AMD Thunderbird 1100 met "slechts" een Geforce DDR256 "nul" kaart) draait Generals prima, dus............

Dus dit zou betekenen dat ik dx8 moet installeren.

kan ikdx9 dan de-installeren?

Kijk even in het configuratiescherm bij software of dit mogelijk is.

Zo ja deinstaleren en 8.0 erop zetten

heb je ook wel eens last van spontane reboots en blauwe schermen?

Nee,

NIET 8.0 erop zetten want Generals vereist minimaal 8.1. (meegeleverd op de Generals CD)

Geplaatst door Charley
Dus dit zou betekenen dat ik dx8 moet installeren.

kan ikdx9 dan de-installeren?

Nee....minimaal DirectX8.1!

Grtzzz.

How, paniek paniek.

Ik heb dx9.0. Echter ik zit er over te denken om dit even opnieuw te installeren, want volgens dxdiag hebn ik 9.0. maar volgens die EA information tool 8.1 dus daar kan ook nog een fout zitten, idee?

heb je ook wel eens last van spontane reboots en blauwe schermen?

eigenlijk alleen bij sommige (niet alle) spellen, en dan aleen maar of een vastloper of het spel klapt eruit

alleen bij Generals start de pc opniew op

Laatst bewerkt:
Nogmaals,verwijzend naar je eerdere thread.......

Heb je SP1 al geinstalleerd, je "dacht" namelijk van wel...

Ga dit even na: rechtsklik Deze Computer/eigenschappen.

Grtzzz.

Hey Charley

Ik kwam er achter dat bij spellen als morrowind ik echt geen andere opdrachten moest uitvoeren behalve dan het spel zelf. Toen waren de problemen over.
Terwijl ik een p4 1700mhz heb met zat geheugen en een goede videokaart.

Bij een kennis was het zo dat zijn hd bijna vol was.....het slaat nergens op maar toen hij meer dan een gyg had vrijgemaakt was zijn probleem ook ineens over.

Misschien toch iets om te proberen.

Suc6
H

ik zal het bovenste proberen vanavond.

ik heb zelf nog 60 gb vrij op de partitie waar de spellen op staan en 2 gb op degene waar windows op staat, dus dat moet geen probleem geven lijkt mij

Goed, inmiddels worden de foutmeldingen eigenlijk alleen maar meer en diverser, nu start er geneen spel meer op.
PC gaat even terug om gechecked te worden. Volgens mij is het mobo niet helemaal fris

In elk geval bedankt

Groet

Charley

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan