32 bits upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0183

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2014
Hallo, ik wil graag Windows 8 op mijn pc zetten maar ik heb 64 bits gekocht. Er is geen andere schojf bijgeleverd, dat heb ik aangegeven bij het kopen. Dom natuurlijk maar nu vraag ik mij af kan ik van 32 bits upgraden naar 64? Echt ik wil het zo graag. Ik heb nu Windows 7 32 bits Starter

Gr jordi Langkamp

Dat gaat helaas niet. Als je van 32-bit naar 64-bit wilt zal je een nieuwe installatie moeten doen.

Dat Windows opnieuw geïnstalleerd moet worden. Je kunt dus geen upgrade doen.

Dat lukt dus wel als je Windows installeert vanaf W7 schijf en dan geen upgrade maar die fuctie dat alles wordt verwijdert?

Upgraden kan alleen als je hetzelfde bits besturingssysteem hebt gekocht, zo niet wordt het opnieuw installeren.

Maar er staat nu Win7 Starter 32 bits op.

Alvorens een nieuw systeem te installeren, mag je wel eerst controleren of deze pc wel geschikt is voor Win8!
Dat doe je met de Win8 upgrade assisitent: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/upgrade-to-windows-8

Het moet een nieuwe Windows installatie zijn. Alles wat er al op je systeemschijf staat wordt dan inderdaad verwijderd.

????

Uit de info van MS:

Als de processor (CPU) van je pc geschikt is voor 64-bits, en je hebt momenteel een 32-bits versie van Windows geïnstalleerd, dan kun je een 64-bits versie van Windows 8.1 installeren. Je moet deze versie dan wel op dvd kopen en een schone installatie uitvoeren. Je kunt geen bestanden, instellingen of apps behouden als je een update van 32-bits naar 64-bits uitvoert

Laatst bewerkt:
Ik heb al gekeken of het erop kan jadat kan. Hij is nu aan het installeren hartelijk bedankt allen!

Zorg voor een bekabelde netwerkverbinding tijdens installatie!!

Succes verder.

Alsnog van harte welkom op Helpmij.nl

Ik heb je vraag verplaatst naar een sectie die bij je vraag hoort, namelijk W8. Waarom je hem in overige software hebt gezet weet ik niet maar zou je zo vriendelijk willen zijn in het vervolg goed op te letten waar je je vraag plaatst ? Hartelijk dank :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan