32 of 64 bit

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo ik mag kiezen voor een 32 bit of 64 bit besturingsysteem wat is het slimst?
mijn systeem:

intel core 2 duo
ram 3 gb
320 gb hd.

met deze sumiere specs opgave 32bit

Als je later wil uitbreiden neem je misschien toch best een 64-bit. 32-bit ondersteunt namelijk max 4GB RAM.

Er is echt geen enkele reden om nog een 32bit OS te nemen. Tenzij dit een echt pre-historische C2D CPU is. Maar dat kunnen we niet zien in deze informatie

Ik zo gelijk maar 64 Bits nemen eigenlijk.....

Overigens ondersteunt 32 Bits maximaal 3.25 GB !!

Ik ben een groot fan van 64-bit maar met deze specs zou ik toch voor 32-bit gaan. Heb je overigens ook minder gezeur met drivers mee :)

Ja, da's wel waar het verhaal van de drivers maar is ook een kwestie van even checken van te voren !!

Heb je overigens ook minder gezeur met drivers mee :)

Kun je dat onderbouwen? linkje of zo? Afgezien van zelfbouw drivers, die standaard niet worden toegelaten op 64-bit, ken ik namelijk geen enkele PC of product dat wel werkt op 32-bit en niet op 64-bit.

Kun je dat onderbouwen? linkje of zo? Afgezien van zelfbouw drivers, die standaard niet worden toegelaten op 64-bit, ken ik namelijk geen enkele PC of product dat wel werkt op 32-bit en niet op 64-bit.

Ik heb zelf nogal wat gezeur gehad met de drivers van mijn netwerk stickje van netgear en een wat oudere webcam. Vaak als er geen support meer voor is kan het zijn dat het op 64-bit gewoon wat problemen of instabiliteit oplevert.

Soms wil ik ook software installeren die niet op 64-bit werk. Het kan zijn dat je dit nooit tegen zult komen maar in mijn geval wel een aantal keer.

Daar baseer ik mijn mening op :)

Ik heb zelf nogal wat gezeur gehad met de drivers van mijn netwerk stickje van netgear en een wat oudere webcam. Vaak als er geen support meer voor is kan het zijn dat het op 64-bit gewoon wat problemen of instabiliteit oplevert.

Soms wil ik ook software installeren die niet op 64-bit werk. Het kan zijn dat je dit nooit tegen zult komen maar in mijn geval wel een aantal keer.

Daar baseer ik mijn mening op :)

Dit is ook mijn ervaring.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan