32 of 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

adnieuwenhuizen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
Berichten
1.110
De info in de winkel bracht me niet echt verder maar ongetwijfeld is hier iemand die me uit kan leggen wat de verschillen zijn tussen 32 en 64 bit. Ik wil een nieuw pc kopen met Windows 10 maar twijfel nog
 
Verschil is 32 bit.:cool:

Gewoon de data lijnen die gebruikt worden en kunnen worden, een 64 bit OS kan ook 32 bit programma's draaien maar geen 16 bit, een 32 bit kan dat dan weer wel.

Gewoon 64 bit nemen, 32 bit werkt wel maar is eigenlijk achterhaald.
 
Alleen als je nog een programma wilt gebruiken.... dat alleen op een 32 bits machine goed werkt... dan is 32 bits beter.
Er is WoW64 modus, die zorgt ervoor dat de meeste programmas wel werken die geen 64 bits zijn... maar het kan mis gaan.
Mijn genealogie software draait prima onder Win7 32 bits... onder Win64 krijg ik hem niet aan de praat....
Ben zo aan die software gewend, heb geen zin om over te stappen... vaak zijn er conversie fouten.... nooit perfect... zelfs met de nieuwste Gedcom exports/imports niet.. Dat zoek ik eerst wel eens een keer heeeeeel rustig uit.... en veeeeeel testen...

https://en.wikipedia.org/wiki/WoW64
 
Tja, je kan het moeilijker maken dan het is, ouwe meuk software is 16 bit maar wie gebruikt dat nog (bovenbuurman dus nog) en als het dan perse moet draai een 32 bit OS virtueel en draai het daarin.

En 64 bit kan veel meer geheugen adresseren en de meeste PC's hebben al 8GB of meer.
 
Wrs nog wel duizenden gebruikers van die ouwe genealogie meuk ... als ik zo links en rechts rond kijk....
Kan niet zo snel een overzicht van de aantal vinden, heb het ooit een keer online gezien.

een bedrijf gaat ook een test fase in... eer ze overstappen op een nieuw systeem... soms blijkt dat toch nog lastiger dan gedacht... de IT-projecten die het niet halen.... das zijn er heel veel.... En dat zijn dan profi's die met elkaar in een project dat uitvoeren....
Vaak blijkbaar een schaap met 5 poten gewenst..... niemand die er dan iets van durft te zeggen (vooraf? Kans op mislopen van de order...)... etc... vul de lijst maar aan, weten jullie beter dan ik....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan