3D game maaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnog

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
2
hallo
kan iemandt mij helpen.
ik wil graag een game makken in 3D.
ik weet niet welk programma ik daarvoor moet gebreuken of kopen?
ik zouw daarvoor graag wat hulp hebben voor een goed programma maar niet te duur.
het spel gaat een mmorpg worden met fantasy zowat als world or warcraft,shaiya,perfect world.

bedankt al voor jullie hulp :D
 
eerst: zoek op google naar: Tutorials for how to make an 3D mmorpg
ten tweede: bekijk een online video van de game developing studios van World of Warcraft: zij zijn met een team van tussen 100 en 200 professionele mensen 3 jaar lang bezig geweest om World of Warcraft (eerste WoW, zonder uitbredingen) te maken.
Als jij een gelijkaardige game zou willen maken, wel wat kleiner dan WoW's grootte, zou jij minstens 5 a 6 jaar bezig zijn, bedenk dus eerst goed waarmee je zou beginnen.
 
Gaat je in je eentje niet lukken ;) Je moet veel geld hebben, heel veel geld hebben, veel personeel. En 3 jaar de tijd om dat spel te ontwikkelen, jij willen het alleen gaan neem ik aan, dan moet je eerst alles leren, kom maar over 30 jaar terug als je game af is. Maar dan is alles al verouderd en de kans dat je mmorpg een succes wordt is denk ik niet erg groot, want er zijn erg veel spelers op de markt en zie je daar maar van te onderscheiden.
 
hallo

ik wil niet zoals wow maken dat was een voorbeeld .

gwn zo een spel mee van die monsters en mannekes .
ik ben me 12 man die samen eraan willen werken en we hebben tijd zat .
kan iemandt nu een programma willen doorgeven .

alvast bedankt
 
Daar is geen specifiek programma voor, en die zijn al zeker niet gratis.
Dus ik zou gewoon het advies opvolgen en eerst wat tut's kijken.
Zoiets als sherwood dungeon(ja vreselijk ik weet het) kost ook tijd hoor.;)
mvg
 
Blender en SketchUp

Heey,

Een GRATIS tip:

Met SketchUp kun je de gebouwen maken, die je vervolgens weer in Blender kunt laden.
Blender is heeeeeeeel uitgebreid, zelfs zo dat het maken van modellen nog niks is. Met een beetje handigheid en veel tutorials, kun je er ook een goed spel mee maken!

Veel succes ermee!

mr32

Waarom wil iedereen een game maken???
 
Of
Microsoft XNA game studio express
is ook gratis maar dan moet je wel c# kunnen/leren
 
eh, die laatste (Microsh*ts game studio dinges) raad ik ten strengste af!!!
beste is in Sketchup (gratis en gemakkelijkst te gebruiken 3D programma!!!) en dan te exporteren naar ander programma of naar direct de juiste formaten om te kunnen gebruiken in de Game engine
 
Om spellen te maken

Als je 3d spellen wilt maken moet je hier maar ffe naar kijken.
http://www.moddb.com/engines/unreal-engine-3/downloads/udk-b2

Unreal Engine 3 is a complete game development framework for next-generation consoles and DirectX9-equipped PCs, providing the vast array of core technologies, content creation tools, and support infrastructure required by top game developers.

Misschien dat dit je verder kan helpen ;)

Ps. Dit is ook nog eens gratis.
 
Laatst bewerkt:
My my, hoe kan het dat iedereen dit blijft onderschatten? Damn...


Het feit dat je niet weet 'hoe' je het moet maken verteld me dat je eigenlijk weinig tot geen ervaring hebt met programeren. Nu, dat is op zichzelf niet zo erg; je kan andere mensen ervoor inhuren. Het probleem dan is alleen dat een mmorpg worden met fantasy zowat als world or warcraft gewoon een sucker's bet is; iedereen wilt een fantasy mmorpg maken die beter is dan WoW. Maar dat gaat gewoon niet lukken/werken.

Nu, waarom het een probleem wordt om mensen in te huren: je zult ze moeten betalen. Tenzij je erg veel zakgeld krijgt, wordt dat echt een probleem. Uiteraard kan je voor een lening gaan en deze later terugbetalen, maar dan moet je je spel wel kunnen verkopen. En met een 'wow clone' gaat dat niet lukken. Punt.

Sinds je zelf nog geen ervaring hebt met een enkel aspect (worldbuilding, modeling, programming, etc). kan je wel een game willen maken, maar zoals MrPsycho al zei: zonder team van erg veel mensen ben je niets, en als je het alleen doet kost het je jaren.

Nu, dit klinkt allemaal erg hard, maar het is nou eenmaal niet iets wat je doet in een weekeind. Je zult, zelf ten eerste moeten leren programeren. Dan moet je je models en graphics kunnnen maken of ergens anders vandaan halen, en je eigen werelden bouwen, etcetera etcetera.

Goed, wrapup:
1. bedenk eens wat je nou precies wilt.
2. leer programmeren (als je toch wilt doorgaan)
3. leer 3d-specifiek programmeren (ja, dit staat los van punt 2)
we zien je over een jaar of 6 dan wel weer terug met vragen over bugs in je spel ;)




Nu, ik hoop dat je nogsteeds wilt gaan leren programmeren, want het is gewoon leuk om te doen. Ik raad je aan om te beginnen met iets simpels zoals gamemaker (gamemaker ja), dan verder te gaan met iets van Javascript (je leest het goed) en dan te springen naar een C-gebasseerde taal (C++ ofzo).
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg nu ook al een beetje wat iedereen hier zegt maar.
Dit duurt jou en 12 man ongeveer 5 jaar om een heel klein 3d spelletje te maken.
Daarnaast moet je een server kopen als je er veel spelers op wilt.
En het hangt er ook van af of je web-based of gewoon download wil.
Als je een spel wilt, zou ik kiezen voor een private server.
Of leer php en maak zoiets als travain.
Daar ben ik ook met een vriend mee bezig.
 
Je hebt dus geen 5 jaar nodig voor een game met 12 man zoals velen zeggen...
Het probleem bij WoW dat ze een concept hebben al voor ze gaan bouwen die enorm uitgebreid is die 5/6 jaar is nodig om hun Engine zo aan te passen dat er makkelijk een expansion pack bij kan komen en oa. de events.

de wat simpelere spelletjes bouw ik in 2/3 dagen en dan heb ik het over echt simpele spelletjes als een 3D pong of iets

dus het is net wat wil je er mee doen wil je een doorontwikkeling maken zoals oa. runescape,wow etc.
of wil je gewoon een leuk spelletje maken om te kijken hoe het werkt etc. en niet echt doorontwikkelen

verder is bij veel mensen de kennis het probleem...
 
ik heb jarenlang naar gratis game makers gezoekt en eindelijk had ik eentje gevonden
realmcrafter maar die was niet gratis maar toch wel heel erg leuk misschien iets voor jouw.
 
ik heb jarenlang naar gratis game makers gezoekt en eindelijk had ik eentje gevonden
realmcrafter maar die was niet gratis maar toch wel heel erg leuk misschien iets voor jouw.

Goed googlen en je kan zo gratis aan realmcrafter komen... (oa. thepiratebay waarschijnlijk)
 
Ik heb ook eens een game gemaakt met eehh... FpsCreator en een andere die nogal moelijk was ik geloof DarkBasic
Ik had een stad waar je in kon rond lopen met verder niks.
waar je ook wel wat van leert maak bijv auto's op Gta SA met 3ds max
of maak textures zo begrijp je een stuk meer.
Fantasie is ook erg belangerijk ( om een verhaal te bedenken )
 
Het is maar even een tip maar ik denk niet dat je moet onderschatten hoeveel er komt kijken bij het maken van een spel.

Laat staan een spel zoals World of Warcraft, vergeet niet dat daar duizenden mensen aan werken ;)
 
Niet mee eens

Ik ben het helemaal niet mee eens met wat sommige zeggen. Sommige zeggen o.a. dat het maken van een heel klein 3d spelletje al 5 jaar gaat duren. Ik heb zelf in een weekje al een heel mooi begin gemaakt. Het is heel simpel, gemodelleerd met blender en daarna alles gescript (javascript en C#) en samengevoegd met Unity 3d!

mr32 :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan