3D game maaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat kan ook best, maar ik denk dat je het dan meer hebt over het soort spelletjes dat op je www.spele.nl etc. zou vinden (sorry als het posten van links verboden is). En ik denk niet dat dat helemaal is wat de OP hier bedoelt. :)
 
hmmm

Ja dat kan ook best, maar ik denk dat je het dan meer hebt over het soort spelletjes dat op je www.spele.nl etc. zou vinden (sorry als het posten van links verboden is). En ik denk niet dat dat helemaal is wat de OP hier bedoelt. :)

Zal ik het even op internet zetten voor jullie?? :)

mr32 :cool:
 
Sommige zeggen o.a. dat het maken van een heel klein 3d spelletje al 5 jaar gaat duren. Ik heb zelf in een weekje al een heel mooi begin gemaakt. Het is heel simpel, gemodelleerd met blender en daarna alles gescript (javascript en C#) en samengevoegd met Unity 3d!
Jawel, maar ik ging ervan uit dat de TS zelf de engine wilde gaan schrijven. Uiteraard zijn bestaande engines een stuk makkelijker - blender, unity, etcetera. Vergeet daarnaast niet dat je, zoals je zelf al zei, JS en C# gebruikt - als je deze ook nog eerst moet gaan leren, duurt het alleen maar langer!



:thumb:
 
Jawel, maar ik ging ervan uit dat de TS zelf de engine wilde gaan schrijven. Uiteraard zijn bestaande engines een stuk makkelijker - blender, unity, etcetera. Vergeet daarnaast niet dat je, zoals je zelf al zei, JS en C# gebruikt - als je deze ook nog eerst moet gaan leren, duurt het alleen maar langer!
:thumb:

Er is één heel groot voordeel aan Javascript (vooral in Unity), namelijk, het is heel erg makkelijk te leren, er zijn veel tutorials (ook voor javascript in Unity) te vinden, die jou in een maandje al aardig op weg helpen... Veel scripts zijn dan ook op internet en in Unity zelf te vinden!

Maar ik geef toe, C# is wat lastiger.... :confused:

mr32 :cool:
 
vind ook dat er een beetje overdreven gereageert wordt hier, met dat al met al t dus 5 jaar duurt en 200 man nodig is etc.
en dat er geen goeie gratis engines zijn.

laat ik dus antwoord op je vraag geven waarmee je wel verder kunt.

er is eigenlijk maar 1 ding belangrijk;

- wil je als je de game gemaakt hebt m kunnen verkopen en er rijk van worden?
- of wil je gewoon een game maken en die dan kunnen spelen (met je vrienden), en is verkopen geheel niet aan de orde?

wil je verkopen en rijk worden;
tja, dan wordt t wel moeilijk. want zelfs met 50 man, (200 is overdreven!) en 3 jaar werk en een top game kun je nog hebben dat t geen financieel succes wordt, er zijn zat goeie games die toch floppen om een andere reden dan niet goed zijn.
toch hoet t niet echt veel geld te kosten, Crytek heeft bijvoorbeeld pas hun nieuwste grafische engine waarmee Crysis 2 etc gemaaklt wordt, gratis beschikbaar gesteld voor mensen die m willen gebruiken. een top engine voor niks dus! en zo zijn er meer, geloof dat t de 3de versie is van Unreal die ook gratis is, en zo zijn er mee!

maar, wil je gewoon een game kunnen maken voor de lol, en die kunnen spelen met idereen, dan kan ik je wel verder helpen.
t is echt simpel, en je hoeft er niet voor te kunnen scripten en of coderen.
dan kun je nml gewoon mappacks of mod maken met een bestaande game.
neem bijvoorbeeld Call of Duty4, daarvan kun je gratis de editor downloaden. je hebt dan enkel de game zelf nodig en dan
kun je gratis ALLES (modellen, texture, scripts, sounds, entities, etc) wat in de game zit gebruiken om zelf nieuwe werelden te creeren. modden wil zeggen Modificeren. dan gebruik je dus alles uit de game, en voeg je zelf dingen toe, (figuurtjes, sounds, etc). je kan ook nog een stap verder gaan en Total Convertions maken. dit wil zoveel zeggen als de game engine en editor gebruiken, maar verder niets uit de game. die maak je dan allemaal zelf. en je hoeft er niets voor te betalen hoor, alles is gratis te downloaden. het enige dat het je kost is veel tijd, want t kost nu eenmaal tijd om iets behoorlijks te maken.

zelf map (maak dus levels met games) ik al 11 jaar met verschillende games, en t is fantastisch om te doen!!
mocht je wat van mijn werk willen zien dan moet je even op mn site kijken naar voorbeelden.

leon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan