3D tekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raisa

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2003
ik zoek een programma om mee te 3d-tekenen liefst zonder coördinaten! ik weet echter niet als zoiets bestaat of wat dan het beste is!

ze hebben me wel al een link gegeven van crystal space! weet iemand meer over dit programma? het programma zou moeten dienen om een rpg-spel te ontwikkelen

ja, maar wat bedoel je met 3D-tekenen precies?

Bedoel je dat je gewoon omgevingen maakt voor een spel, of bedoel je tekenen zoals je kan doen in o.a Photoshop?

En geloof mij maar, er komt echt heel veel meer kijken dan alleen tekenen voordat een spel enig vorm krijgt hoor.

Maar vertel eerst maar es wat je van plan bent.

Wel het is niet voor mij bedoeld maar ik weet enkel dat het moet dienen om bewegende mannetjes te tekenen...

Geplaatst door Raisa
ik zoek een programma om mee te 3d-tekenen liefst zonder coördinaten! ik weet echter niet als zoiets bestaat of wat dan het beste is!

Truespace of blender. Blender wisselt ongever elke dag van adres dus gebruik google voor het meest recente adres

Geplaatst door Raisa

ze hebben me wel al een link gegeven van crystal space! weet iemand meer over dit programma? het programma zou moeten dienen om een rpg-spel te ontwikkelen

Ach als ie daar alleen een rpg mee maakt mag ie mijn GAmecube hebben. Vegreet Crystal space en pak het na een dikke jaartje ofzo weer op. Darkbasic is idiaal voor de beginner en als je wat moeilijkers wilt dan heb je altijd nog 3dgamestudio.

Met beide progjes kun je redelijk goede games maken denk maar aan Deus Ex/golden eye ofzo.

Wil je meer info dan mail je me maar :D Zit een knopje onderaan dit bericht dat kun je gebruiken.
Sorry dat ik hier geen 3 a4 tjes lang bericht neerzet maar er zijn zat mensen die denken goh leuk ff gampje maken en ik heb niet echt zin om daar een heel verhaal voor te tikken (ik moet betallen voor mijn inet tikken :()

3D Studio Max is volgens mij het professioneelste wat er op de markt is qua 3D-modelleren. Ik gebruik het al een tijdje en ik moet zeggen: het is niet makkelijk!
Als ik jou was zou ik met gamemaker (www.gamemaker.nl) eerst een game maken. Je begint dan te snappen hoe een game qua graphics en programmering in elkaar zit en kan je na een tijdje al SNES/GBA kwaliteit games in elkaar knutselen. Met de juiste DLL'tjes, kan je zelfs hele mooi 3D game maken, zo zie je hier en daar op het forum van gamemaker een demo opduiken van een full 3D Zelda kloon. Gamemaker is gratis evenals alle DLL'tjes (gemaakt door de community) en het is aan te raden de documentatie eerst goed door te nemen. 3DS MAX is rond de 500 euro, niet goedkoop dus maar de amateur versie ligt rond de 300 euro. Kazaa is uiteraard wat goedkoper maar een echte gamecreator betaald uiteraard voor zn tools. Succes, en als je hulp nodig hebt, ik ben altijd te bereiken via PB (helaas kan ik niet reageren, dus het is handig als je je email erbij zou zetten ;)).

GameMaker, Rpg Maker, RPGmaker 3d, 3dRaid allemaal dezelfde troep. Je kunt er bijna niks mee en het porgrammeren ervoor is een hel.

3dsmax is erg leuk maar bijzonder moeilijk bovendien heeft het een ***** interface, Truespace kan hetzelfde alleen kost het soms wat meer moeite (helaas).

Mijn advies :
Leer pascal (zeer logische en makkelijk programmeer taal)
Daara Basic
Begin daarna aan Darkbasic (de gewone 1.13 versie is voor een beginner meer als genoeg)
Maak wat leuks laat het ons zien en leer van kritiek enzo
Dan heb je de basis wel door en kun je beginen aan het echte werk (crystal space bijvoorbeeld :))

Mijn e-mail staat altijd open voor mensen met vragen en zeker over het maken van een game :-P.

Anyway over je mailtje :
Als ie een 3d rpg maakt met de game enigne crystal space dan krijg ie van mij een gamecube helemaal voor niks!!!!
Crystal Space is gewoon veelste moeilijk voor de meeste daar heb je echt een team voor nodig dat kan je niet alleen.

Mail me maar als je software nodig hebt ik heb alles al moethet wel legaal blijven natuurlijk ;)

Gamemaker ****?! Het is een zeer krachtig gameprogramma en als je niet een hele cursus wil volgen is dit echt de best optie. Maargoed, serieuze game makers moeten natuurlijk een taal als Delphi of Pascal overwegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan