4 foutmeldingen bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

v.d.Meer

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Berichten
54
als ik de computer opstart krijg ik deze meldingen.
1.kan het bestand kernel 32.exe(of 1 van de onderdelen ervan) niet vinden. controleer of het pad en de bestandsnamen juist zijn of alle benodigde bibliotheken beschikbaar zijn.
2. kan kernel 32 .exe dat wordt opgegeven in het bestand WI.INI niet laden of uitvoeren. controleer of het bestand op uw computer aanwezig is of verwijder de verwijzing er naar in het bestand WIN.INI
3.Kan het bestand c:\windows\system/kernel32.exe (of een onderdeel daarvan) niet vinden.Controleer of het pad en de bestandsnaam juist zijn of alle benodigde bibliotheken beschikbaar zijn.
4.kan het benodigde DLL bestand c:\windows\applic~1\wiyexrvc exe niet vinden

ben een leek dus als jullie me kunnen helpen wel zodat ik het begrijp wat ik moet doen
bij voorbaat dank
 
Een virus zou inderdaad het probleem kunnen zijn. Microsoft geeft dit *klik*. En hier staat ook nog van alles. En volgens Symantec kan het ook nog een Trojan zijn: *klik*

Als je geen virusscanner hebt, scan dan online www.housecall.nl
 
hee bedankt voor jullie hulp.
heb gescand bij housecall en kreeg de volgende meldingen van virussen maar deze kan housecall niet verwijderen dus misschien kunnen jullie me hier ook verder mee helpen hier komen de meldingen.
1.troj_delf.fb
c:\windows\systemsite18.exe
c:\windows\system\game.exe
c:\windows\msite18.exe
2.BKDR_optixp...
c:\windows\winampw.exe
c:\programfiles\trendpc-cillin2000\tsc\kernel32...
c:\mijn documenten\mijn ontvangen bestanden\lma
 
Tsja, in deze tijden is een computer zonder goede virusscanner hetzelfde als russische roulette spelen. Ik raad ten zeerste aan een goede virusscanner te regelen waar je regelmatig updates van kan downloaden. Norton is één van de beste, te koop voor rond de 50 euro. Die installeren en je virussen worden verwijderd. Je kan de bestanden wel verwijderen die worden genoemd, maar dat is geen sleutel tot succes, aangezien er ook nog van alles in je register kan zitten.
 
heb een pc-cillin viusscanner erop zitten maar deze herkend de virussen niet.
heb ze bij housecall verwijderd maar de computer start er nog steeds mee op.
krijg alleen de melding van dll niet meer dus die is opgelost.
Dus ik vraag me af als ik norton erop zet of het probleem dus echt verholpen is.
 
Een up to date virusscanner haalt 99% van de virussen van je systeem, dus dat zal zeker helpen.

Maar volgens housecall heb je vlg mij ook een Trojan te pakken. Kijk even hier voor een shareware progje om die te verwijderen.

Je zegt dat er nog steeds mee opgestart wordt. Kijk eens in je opstartmenu, te vinden via Start -> uitvoeren -> msconfig typen -> ok -> tabblad opstarten. Vink die items uit die referen aan de bestanden die housecall voor je vond.

En als je daar toch bent, kijk dan even alle items na via deze website. Je kan onderaan de pagina de beginletters kiezen van de items die je in je menu hebt. Zoek m erbij en lees of je m kan uitvinken of niet. Vaak zitten er ook spyware items bij, en het helpt je computer sowieso sneller opstarten.
 
norton

oke heb norton gekocht.
heb pccillin eraf gehaald en wil norton erop zetten maar lukt niet.grrrrrrr.
zegt dat er nog wat van symantec opstaat maar waar kan ik dat grrrrr vinden.
 
Kijk eerst even in je software lijst in het configuratiescherm om te zien of daar nog wat van Symantec staat.

Kijk daarna in je msconfig (zoals ik hierboven al heb beschreven) of je iets tegenkomt wat met Symantec te maken heeft (items à la NAVxxx of NISxxxx).

Nog niet gelukt, schoon dan je register op. Let wel: eerst backup maken!!! Zoek daarna met ctrl-F in het register naar symantec verwijzingen en verwijder de sleutels die erbij horen.

Wat je ook kunt doen is RegCleaner downloaden van download.com, die kan ook foute verwijzingen in je register opsporen.
 
van alles geprobeerd maar kan niks vinden.
als ik de norton cd erin doe krijg ik eerst een melding dat de ie hoger moet zijn dan 5.01 sp2. heb deze geupdate en blijf de melding krijgen en daarna de melding setup fout er is al een installatie programma bezig van symantec
 
OS = operating system oftewel je besturingsprogramma :)
 
resten oude versie van norton antivirus verwijderen kan je doen met RNAV:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001092114452606

En RNIS is voor Norton internet security:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...1fcece88256bc7005c3bc6 url:us-lu url:us-sarc *qt=cannot%20acces%20the%20internet*miniver=nis_2003*la=nl*pcode=nis%3C%3E&sone=nis_2003_tasks.html&stg=3%0F%22=norton%20internet%20security&ver=2003%20voor%20windows%202000/me/98/xp&base=http://www.symantec.com/region/nl/techsupp/%60%22xt=nis&dtype=%0F%22=Norton%20Internet%20Security&ver=2003%20voor%20Windows%202000/Me/98/XP&osv=&osv_lvl=

Beetje vreemde link van rnis :8-0:, maar hij werkt wel
 
Laatst bewerkt:
oke alles geprobeerd maar krijg nog steeds die 2 zelfde meldingen als ik norton wil installeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan