4 GB en een 32 bit versie van vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dolle pret, dat zijn nu net twee uitersten v.w.b. de keuze 32 of 64.
De eerste zal zijn vingers (gaan) aflikken met 64 bit en de 2e (games) griezelen vooralsnog van een 64 bit OS.

Ik wil gewoon niet over 1 of 2 jaar alweer een nieuwe kopen:D

De eerste zal zijn vingers (gaan) aflikken met 64 bit en de 2e (games) griezelen vooralsnog van een 64 bit OS.

Hi,

Games werken niet lekker met Vista 64? Ik heb tot nu toe geen enkel probleem ondervonden moet ik zeggen.

Huh? Ik heb nog niet gehoord van een voor een 32 bit OS geschreven game, dat íe zich omschakelt naar een 64 bit.

Nee maar waarom zou dat moeten dan :confused:.
Sorry Pas ik snap er geen hout van :).

Jij zegt dat games griezelen van een 64 bits OS. Ik zeg daarop dat ik nog nooit game problemen ben tegengekomen door een 64 bits OS, alleen drivers.

Griezelen is wellicht verkeerd gebruikt. Ik bedoel eigenlijk meer te zeggen dat 99% (?) van de games helemaal niets heeft met een 64 bit OS omdat ze geschreven zijn voor 32 bit systemen, m.a.w. ze moeten er niets van hebben / doen er niets mee om de reden dat ze er niks mee kunnen.
Daar ik de gamemarkt totaal niet volg, houd ik met opzet dat ene procentje voor mijzelf, want er zal maar een slimmerd meelezen die toevallig een vorige maand / week / gisteren, uitgekomen game bezit die geschreven is voor 64 bit systemen......... ;)

Alle games die ik installeer werken gewoon hoor, zelfs oude games (2002 enzo).
Als ik al problemen heb wijs ik die eerder toe aan Vista dan aan x64.

Ik heb denk ik mijn dag niet, want ik schrijf kennelijk wat warrig vandaag.
Voorbeeldje misschien: je kan een diamantbetonboortje in een boormachine stoppen en dan een gat in een pakje boter boren. Dat gaat zeer zeker lukken, alleen dat boortje hoeft niet te doen waarvoor het ontwikkeld is.

Nee dat klopt maar worden er dan programma's / games voor x64 gemaakt dan?
Voor zover ik weet zijn alleen drivers en "diepe" programma's (zoals AV's) voor x64 geschikt gemaakt. Wel werkt men aan multi core maar dat staat los van x32/x64, toch?

Ik volg het technische gedeelte op dit vlak niet. Ik laat mij een dezer weken / maanden / kwartalen verrassen door de bedrijven dát 't "er" is. Dan volgt denk ik tevens een golf van PR omtrent het waarom wel of niet op dát moment.

Tamelijk onbegrijpelijk wat hier staat.

Met 32 bits kan je maar 3,2 Gb adresseren, daar gaat enkel servicepack wat aan veranderen. Meer is technisch simpelweg niet mogelijk omdat je maar 32 bits hebt.
4 Gb kan geen kwaad, je gebruikt alleen 20% niet. Maar, volgens mij kom je met 2 Gb al ver genoeg. Ik gebruik zelden meer dan 70% van mijn 2 Gb (op Vista)

Ron

bij mij staat er in mijn configuratie scherm wel dat ik 4 gig ram "zie" ,, terwijl dat bij voor Sp1 maar 3.3 gig was en ik er in beide gevallen 6 gig in heb zitten dus er is wel iets met Sp1..

maar door SP1 is mijn pc supper traag geworden mijn ram verbruik is soms 2.8 gig dat is egt belaggelijk veel voor als ik niets doe (ok msn draait en xfire) terwijl dat voorheen met 2 gig ram maar 400 tot 600 mb was dus ...

Gr. Jorrit

bij mij staat er in mijn configuratie scherm wel dat ik 4 gig ram "zie" ,, terwijl dat bij voor Sp1 maar 3.3 gig was en ik er in beide gevallen 6 gig in heb zitten dus er is wel iets met Sp1..
Het antwoord op deze "vraag" is al gegeven:
Dat is alweer achterhaald.

Wat SP 1 voor Vista doet is weergeven hoeveel RAM er in de PC steekt (4GB) in plaats van hoeveel gebruikt wordt (3,2/3,5). Persoonlijk vind ik dit was misleidend want de minder bekende gebruiker denkt nu 4 GB te kunnen gebruiken. Aan de andere kant voorkomt dit vele vragen (want bovenstaande vraag is wereldwijd wel een paar honderdduizend keer gesteld :)).
Met SP1 zal er dus 6 GB worden weergegeven maar nog steeds maar 3,2/3,5 worden gebruikt.

maar door SP1 is mijn pc supper traag geworden mijn ram verbruik is soms 2.8 gig dat is egt belaggelijk veel voor als ik niets doe (ok msn draait en xfire) terwijl dat voorheen met 2 gig ram maar 400 tot 600 mb was dus ...

Gr. Jorrit
Waar bepaal jij hoeveel RAM er gebruikt wordt? Want 400 MB lijkt me er weinig voor Vista.
Verder: "tja"... Stond je AV uit tijdens installatie?

Laatst bewerkt:

Als jij de 32 bit versie hebt............... dan is dat godsonmogelijk (dat Windows er 4 ziet) en als je de 64 bit versie hebt, dan is er iets ernstig mis...............

Is goed, maar zie vooral ook eerst het bericht van XP_PC....

Laatst bewerkt:
Het is weer de avond voor woordgames? Windows 32 kan geen 4 giga "gebruiken". Dat men middels de update hetzelfde doet als dat het bios kan en doet ("kijken"), maar gebruiken, never!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan