5.1 speakers, krijg 3.1 geluid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hjthelper

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Hallo, ik heb zojuist de Creative T6100 binnengekregen, die dus 5.1 is. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd maar met de test krijg ik geluid uit Links/midden/rechts voor, Maar links/rechts achter speelt hij gewoon af op de Links/rechts voor speakers. Ik heb alles op 5.1 speakers in m'n PC ingestelt zover ik weet.

Ik heb een SoundBlaster Audigy SE 24bit geluidskaart, die 5.1 ondersteund...

Iemand die mij hier mee kan helpen?

Alvast bedankt,

ok dus je hebt setje aangeschaft??:thumb: :thumb:

ff een vraag:heb je ook software van creative op je pc staan en staat die als standaard ingesteld?

zo ja kijk eens bij creative luidspreker instellingen

daar aanvinken:syncroniseren met configuratie scherm

Er zat geen CD bij, maar de drivers die ik had gedownload, daar zat ook software bij, en die staat ingesteld op 5.1, ook gescyngronsseerd.

Alvast bedankt voor het antwoord ;)

als je kijkt bij de thx setup console

krijg je scherm met aan sluiting

zie je daar de stekkers van boven naar beneden

groen
zwart
oranje

heb jij onderin je taakbalk het blauwe luid sprekertje van creative?

rechtermuisklik

je kunt ook eens kijken wat ie in diagnostic doet van creative?

Sorry die staat er niet, alleen het windows luidsprekertje. (Van het Volume) (Win XP)

Bedoel je stekkers bij die subwoofer of in de geluidskaart (bij de PC)

Zou je anders jou opstelling kunnen vertellen met de stekkers?

bedankt alvast :)

EDIT: Ik heb nu wat met de subwoofer stekkers gekloot, En dan krijg ik het soms wel uit de achter speakers, maar dan loopt er weer iets niet goed met de voorste speakers enzo... dus tja :S

Laatst bewerkt:
Okee bedankt voor de moeite :) Sorry dat het me zelf niet lukt :o :o

Nogmaals bedankt en slaap lekker :P

Niels

mijn welgemeende exuses dat ik nog niet gepost hebt

er waren wat dingen tussen gekomen

ik doe mijn best

groet frank

Okee is goed, Ik heb wel alles volgens het boekje, Midden zit goed, achter zit in goede, voor zit in goede, Kleuren zitten goed.. tis toch iets met die zwarte stekker, Ik denk geluidskaart kapot of zo bij die zwarte stekker ingang.

foutje van mijn kant

groen zwart geel gaat in groen zwart geel

op de onboard zat toen nog roze en daar vergiste ik me nog in

vraag:heb jij eax concole in je software pakket zitten van creative?

zoja kijk eens bij: cmss 3d

daar zie instellling voor 3d effect etc

kijk een of ie aangevinkt staat

Hoi, CMSS3d stond standaard uit, en ik had hem al aangezet maar dat maakt geen verschil.

Geel zit er niet bij, wel oranje, ik denk dat je die bedoelt. Het werkt iig niet, alleen de midden speaker doet het dan en derest komt dan uit de subwoofer (heel zacht "ingedeukt" geluid)

Hoi, CMSS3d stond standaard uit, en ik had hem al aangezet maar dat maakt geen verschil.

Geel zit er niet bij, wel oranje, ik denk dat je die bedoelt. Het werkt iig niet, alleen de midden speaker doet het dan en derest komt dan uit de subwoofer (heel zacht "ingedeukt" geluid)

oranje ja:o :o :o :o :o

vraag me toch nu af de aansluitiongen op je geluidskaart niet .....

en als je aansluit op je onboard??

Onboard heeft het nooit gedaan, dus kan het ook niet proberen + die heeft geen zwarte uigang :(

Ik heb wel nog een blauwe uitgang op m'n geluidskaart, kan ik niet instellen dat als ik de zwarte stekker in de blauwe doe, dat zeg maar.. het signaal via die blauwe uitgang door de stekker naar m'n boxen gaat?

Onboard heeft het nooit gedaan, dus kan het ook niet proberen + die heeft geen zwarte uigang :(

Ik heb wel nog een blauwe uitgang op m'n geluidskaart, kan ik niet instellen dat als ik de zwarte stekker in de blauwe doe, dat zeg maar.. het signaal via die blauwe uitgang door de stekker naar m'n boxen gaat?

nee klopt onboard heeft geen zwart
maar kan wel werken met die zwarte stekker
waarom doet je onboard het niet?
geen drivers of kapot??

nee instellen kun je niet op die kaart

de andere is voor microfoon/lijningang en digitaal

alleen analoog of digitaalis instelbaar

eerlijk gezegsd beginnen me ideeen nu ook een beetje op te raken

of een aansluiting id niet goed
of softwarematig

alle drivers opnieuw installeren?of nee dat had je al toch?

ps:heb je de onboard uitgezet in je bios???

Laatst bewerkt:
Ik heb al sinds een tijdje een nieuwe moederbord, en die is toen door iemand anders aangesloten. Die heeft het toen nooit gedaan. (Een jaar ofzo). Toen is er ook al veel gebeurd met controles en alles dus het heeft niet daarmee te maken, hij's gewoon kapot:S

Is er niet een controle waarmee ik kan controleren of een van die ingangen op de geluidskaart kapot is? Anders koop ik gewoon ffe een nieuwe geluidskaart, zo duur is een geluidskaartje niet.

Drivers staan er al opnieuw op enzo....

ik heb eens op andere topic's liggen snuffelen en wat er eventueel zou kunnen zijn is dat je als het warekortsluiting maakt.in die aansluiting op je kaart zitten heeeeele kleine pinnetjes.verdeling tussen de kanalen.

zou of verbogen of kapot kunne zijn(kleine kans maar je weet maar nooit)

je geluidskaart ook al in een ander slot geprobeerd?

en nee een geluidskaartje kost niet veel nee(evt marktplaats)

zelf heb ik audigy 2 zs
10-20 euro op marktplaats

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan