6 aangesloten cellen (1 Rij) kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik eerlijk ben.... Nee

Bedoel je dat ik de geplakte codes ik een soort rechthoek moet zetten, zoja... heb echt geen idee hoe dat moet. Sorry

Laatst bewerkt:
Om je code in een blok te zetten selecteer je de volledige code en klik op #
In bijlage filter op nummer (linkertextbox)en omschrijving (rechtertextbox)

Bijlagen

Hallo Rudi, alweer bedankt voor je reactie en tevens bedankt voor de uitleg mbt de code plaatsen. Wist dit niet en kon het ook niet ergens vinden.

Als ik naar het filter kijk dan staat het (bij omschrijving) op "begint met". Als ik dit wijzig naar "Bevat" (er zitten ook getallen in de omschrijvingen waarop wordt geselecteerd), blijft hij daar niet op staan. Is dat in de code verstopt of zit de oplossing ergens in excel zelf ?

Enige wat ik niet snap is dat als ik het werkbestandje test, zie ik dat de wijzigingen van de aantallen niet meer doorgevoerd worden op de factuur. Er wordt er steeds een bij gezet ipv veranderd of verwijderd. Heeft dat te maken met de filters ?

Laatst bewerkt:
Alle getallen (artikelnr en omschrijving) moeten als tekst ingevoerd worden.
Wijzigingen van aantallen hersteld.

Bijlagen

Als ik aantallen wijzig ...perfect !!, als ik er een verwijder schuift het resterend aantal art. niet (meer) naar boven.
Tevens, als ik de code mbt het sorteren op art. probeer te begrijpen, dan zouden toch de art. nrs ("D"ascending) op volgorde van laag naar hoog moeten komen te staan. Dit doet het alleen als er een art. wordt verwijderd op BESTELLING en niet bij invoer ?

Bij de Filter Omschrijving" staat het filter op 'begint met' en ik als ik dit verander in 'bevat', gaat hij weer terug naar 'begint met'. Er wordt vaak geselecteerd op een deel van een woord of een aantal m3. Vandaar dat 'bevat' wel van belang is. Moet ik de filter instellingen opnieuw instellen om dat voor elkaar te krijgen ?
Alvast weer bedankt voor je moeite !!

gr. Rob

Dat is een snelle reactie ! Perfect zoals t nu is. Ik ga er mee werken in de praktijk en bekijken of er wellicht nog wat geschaafd kan worden. Ik wil je echt heel erg bedanken voor wat je voor me hebt gedaan...TOP !!. Kan ik m nog even als 'lopend' laten staan ?

dankbare en vriendelijke groet,
Rob

Hallo Rudi,

Werkt op zich perfect met wat ik er mee wil/moet doen, echter, ik heb twee probleempjes.

1- met het kopieren van de art. nrs in het werkbestand. Als ik dat doe (en dan heb ik de eigensch. op'Tekst'gezet) dat veranderd het filter toch naar Getalfilter en dan werkt het niet meer ! Ik heb al een tijd besteed om het te doorgronden, maar zonder succes.

2- Het lukt me niet om het werkblad BESTELLING te beveiligen en dan toch de textboxen te kunnen gebruiken.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit met een code omzeild kan worden.....klopt dat of gaat het een niet met het ander ?

Gr. Rob

Hallo Rudi,

Programma werkt lekker, maar er zijn een paar puntjes die ik graag zou willen aanpassen.

Het beveiligen is gelukt. Code gevonden op het forum. Blad Bestelling beveiligd en de textboxen zijn te gebruiken.

- Wat me nog niet is gelukt is het toevoegen van de complete Art. lijst en deze in de textbox te laten werken. Blijft teruggaan naar 'Getalfilter'.
Heb de art. eigenschappen op 'teks't gezet, maar blijft toch niet werken. Snap dr niks van.
- Wat me ook opgevallen is tijdens het proberen, is dat ik bij het leegmaken van de tekstboxen met comm.button, ik twee keer 'delete' moet geven als ik meer dan
500 art. in de lijst zet. Het lijkt of er per "X" art. er 1 wordt opgeteld. Bij deleten van tekstbox, (met bv 600 art. blijft het aantal op bv 585 staan en na de tweede
keer 'delete' komt het aantal weer op 600 (bv).

Tweede puntje is dat ik een 'Korting' kolom heb toegevoegd, die net als op het 'aantal' (kolom N) de data zou moeten wijzigen op het blad Factuur. Nu moet eerst weer het 'aantal' worden gewijzigd om de wijziging op factur doorgevoerd te krijgen. De kolom 'Korting'staat verderop in het programma (kolom AS)
Ik had het idee dat ik de range (Kolom 'Aantallen' op Blad BESTELLING)die kon uitbreiden met een extra range (kolom 'Korting'), maar helaas niet gelukt.

gr, Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan