• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

6 weken bij datum optellen VBA code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjeesbeest

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2016
Berichten
4
Hallo,

Heb in excel een lijst gemaakt met een userform zodat de meeste info ingevuld moet worden en dat het lijstje pas verschijnt als je op het knoppie drukt. Er wordt dan een email gemaakt met de gegevens die op dat moment op je scherm staan. Mooi dat werkt even als het versturen van de email tijdens het afsluiten.

Maar nu, ik wil graag tijdens het ingeven van de datum in kolom "E" (via het userform) dat er automatisch een datum van 6 (cel N1) weken verder in kolom F komt. Ik ben aan het stoeien geweest met de simpele functie E2+$N$1*7 aangezien ik bij N1 de weken wil ingeven.

Wie o wie.

Alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Stel de cellen in F in als Datum en gebruik dan dit:
=[@[Datum besteld]]+42
 
Stel de cellen in F in als Datum en gebruik dan dit:
=[@[Datum besteld]]+42

Bedankt voor uw antwoord. Dit werkt wel echter als ik geen datum invul dan vult Excel een eigen datum in van rond de 1900 en dat hou ik dan liever leeg totdat er een echte datum bekent is.

Ow ja, voor mensen die het lijstje gebruiken graag even het email adres aanpassen voordat je op knoppies klikt anders krijg ik steeds een email :)
 
Simpel. Dan maak je er toch dit van?
=ALS([@[Datum besteld]]>0;[@[Datum besteld]]+42;"")
 
Simpel. Dan maak je er toch dit van?
=ALS([@[Datum besteld]=]=>0;[@[Datum besteld]]+42;"")

Nou vooruit, u heeft helemaal gelijk :)

=ALS([Datum besteld]>0;[Datum besteld]+42;"") heb ik er maar even van gemaakt anders snapt mijn excel er niets van :)

Bedankt voor de juiste oplossing !!

Topic mag gesloten worden.
 
Topics worden hier niet gesloten. Je kan hem zelf als opgelost markeren :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan