6600gt of x1650pro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Ik heb hier twee AGP videokaarten liggen:

- de Nvidea 6600gt 128 Mb AGP

- de Radeon x1650pro 256 Mb AGP

Al een hoop gegoogled. De x1650pro lijkt wat sneller. Ondanks dat de vraag aan jullie:

Welke kaart is "beter". Of zitten ze dicht bij elkaar wat betreft eigenschappen?

Mijn vraag is dus, welke kan ik beste in mijn PC zetten en welke het beste maar verkopen...

De 6600GT zit inmiddels in mijn PC.

We spelen hier Oblivion, World of Warcraft, Quake 4 enz.

De x1650pro heb ik nu dus in huis. Is het de moeite waard de 6600GT te vervangen?

Groet, Dick

ik zat eerst ook te twijfelen tussen die 2.

ik heb de x1650 pro genomen alleen dan met 512 mb agp endaarmee kan je quake 4 op het allerhoogste spelen.

volgens mij is de 6600gt netzo snel als de x1600 pro.
dus de x1650 pro is weer iets sneller.

maar als je ze allebei hebt kun je ze toch ff testen eerst de ene dan de andere en kijken welke je het fijnste vind.

Laatst bewerkt:
Vanmiddag dan maar de 6600gt eruit en de x1650pro erin gedaan. Drivers eraf, drivers erop. En maar weer de spellen proberen.

Dat is nog wel een uitzoekerij en spreekt niet voor zich. Per spel de graphics met verschilllende instellingen bekijken.

De 6600gt heeft acht pipelines en de x1650pro twaalf.

De 6600gt heeft 500 Mhz engine clock, 400 mhz Ramdac en 900 Mhz memory clock.

Van de x1650pro krijg ik minder makkelijk info. Ik lees wel over een "clockspeed" van 590 Mhz.

Ik vind het moeilijk de specs naast elkaar te krijgen. Iemand?

Voor het vergelijken van de specs is het jammer dat er verschillende termen gebruikt worden:

engine clock, ramdac, gpu, memory speed, memory clock, clockspeed... :shocked:

Wat is met wat te vergelijken? Welke termen betekenen hetzelfde?

groet, Dick

kweet niet alles uit me hoofd.
maar ik denk als je naar die 2 kijkt kom je al wel een eind.

en de engine clock is GPU en memory clock is ramdac dus.

ik dacht dat de 1650 pro iets sneller was.

Is het in kwaliteit echt zo een groot verschil dan met die videokaarten van 300 en 400 euro?
Zal vast niet alleen aan het merk liggen. Of gaan die van 80 euro sneller kapot?

En die memory speed en GPU speed van videokaarten..
Waarvoor zijn die? De snelheid word toch volledig door de kloksnelheid/geheugen/processor bepaald? En welk spel je ook speelt, het gaat toch altijd 1 zelfde snelheid? Of zijn dat systeem eisen? :confused: Ik snap er weinig van.

als je niet zo'n snel systeem hebt heb je ook niets aan een goede videokaart want het moet goed samen kunnnen werken dan heb je er veel profijt van.

Gekozen voor de x1650pro

De 6600GT heb ik dan inmiddels verkocht. En de x1650pro blijft in de PC.

Ik had zelf het idee dat de x1650pro veel beter was dan de 6600GT, maar dat is dus maar een klein verschil.

Het volgende is de juiste actuele drivers vinden, maar dat wordt vast een nieuw topic.

Als ik de nieuwste Catalyst (7.8) installeer, gaat het beeld flippen (bijv. icoontjes die niet helemaal in beeld komen). Nu heb ik de 7.3 maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan