68% onbekende ruimte op SSD ( 75 van 110Gb.. ) hoe verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.
In het pad C:\ProgramData\Microsoft\Search\Data\Applications\Windows is "Windows.edb" 8 megabyte op mijn Windows 10 (met uitgeschakelde Windows Indexing service zoals ik altijd heb aangeraden te doen voor thuisgebruikers) en waarom zag u dit bestand niet staan wanneer het niet corrupt en ontoegankelijk was? Heeft u geen Administrator rechten gehad, waardoor de map zwart bleef in de boomweergave aan de linker kant? Dan is het moeilijk oordelen.

Het groeiend Search indexbestand is een probleem geweest op Windows 8 en Windows Server 2012. Toen het werd gerepareerd met updates is er geen oplossing geboden voor bestanden die toen al waren gegroeid tot vele tientallen en over de honderd gigabyte.

Hopelijk heeft u wat aan deze informatie. Fijn dat het is opgelost.



Met Windirstat was het zichtbaar, maar voor mij ontoegankelijk

Ik heb een nieuwe index aangemaakt en die is nu 3.3 GB groot. (Mijn datadisk met 972 GB is ook geïndexeerd)

Ik las hier https://www.windows-helpdesk.nl/opnieuw-indexeren/: "Opnieuw indexeren of samenstellen van de bestanden (Windows Search-service) op uw harde schijf kan de oplossing zijn bij een plotseling trager en slecht reagerende Windows computer."


Dank voor info!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan