7 optionele en essientiele update niet mogelijk, alles geeft windows 10 aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
hallo, ik heb een pc met windows 7 die 7 optionele en essientiele updates laat zien. Als ik 1 van die updates aanklik en afzonderlijk wil installeren geeft hij in eerste instantie aan dat het bv een beveiligings update is voor windows 7. Als ik dan vervolgens installeren aanklik krijg ik meteen te zien : installatie voorbereiden WINDOWS 10 , en dat wil ik niet . Dus welke update ik ook afzonderlijk wil installeren altijd komt als laatste te staan installatie voorbereiden WINDOWS 10 ???.
Wie kan me een tip geven wat te doen.

bedankt alvast willem
 
Laatst bewerkt:
Vrij simpel als je het eenmaal weet (ik had vanochtend hetzelfde riedeltje)
Soms zijn het best wel boefjes, die mensen bij Microsoft..............


Gewoon klikken op 'aan de slag' gaan, oftwel Windows 10 toestaan te gaan downloaden / installeren, maar onmiddellijk daarna op "annuleren" drukken. Na een half minuutje of zo stopt de Win 10 installatie / download.
Daarna kun je naar het vervolgscherm gaan en de Windows 10 update als "te verbergen update" instellen.
Microsoft probeert het 3x en na die drie keer blijft de update verborgen staan en heb je er geen last meer van en kun je de normale updates installeren.

Kijk je tenslotte bij de geschiedenis van je updates, dan zie het er hetzelfde uit als bij mij.

Wat ik nog vergat : kijk na afloop even op de C schijf (zet verborgen bestanden en mappen weergeven even aan). Zie je een Windows map met een dollarteken ervoor, deze dus -> $windows. bt
Die kun je verwijderen.
 

Bijlagen

  • boefjes zijn het.jpg
    boefjes zijn het.jpg
    84,9 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
sorry gast0225 , maar ondanks dat ik de update van windows 10 kon verbergen blijven de andere optionele updates nog steeds windows 10 installeren aan.
ik heb dit 6x geprobeerd maar zonder resultaat.
 
ik zal het morgen nog een keer proberen en laat je nog iets weten.
 
Wat windows update problemen te maken hebben met overige hardware ontgaat me.
Heb je vraag verlopig verplaatst naar de windows 10 sectie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan