8mb ipv 20mb via postcodecheck

Status
Niet open voor verdere reacties.

faartje

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Berichten
29
Hoi,

Ik heb Telfort 20 MB. De max behaalde snelheid tot nu toe via speedtest.net is 8 MB.
Als ik de postcodecheck doe van telfort moet ik 20 MB kunnen halen. Hoe kan ik proberen om toch meer snelheid eruit te halen?

De ISRA punt zit in de woonkamer en daarop zit de modem meteen op vast met een kabeltje van nog geen meter. De modem die ik van telfort heb is een Zyxel.

Kunnen jullie me helpen of moet ik Telfort bellen?

Alvast bedankt.
 
Er is helaas niets aan te doen:

De snelheid die Telfort (en ook de andere ADSL aanbieders) via de postcode check aangeeft, is de MAXIMAAL haalbare snelheid! De werkelijke snelheid in de praktijk is voor een groot deel afhankelijk van de afstand vanaf het betreffende adres naar de (wijk)telefooncentrale en de kwaliteit van de koperen kabels die in de grond liggen.

Bij internet over de kabel speelt dit probleem niet.
 
hoe ver woon je van af centrale vandaan (zeer belangrijk), kwaliteit van de bekabeling in de straat , Telfort NIET bellen want dan hoor je dat ze leveren TOT 20MB en je telefoontje naar Telfort is weer KASSA (€ 0,30 p/min met wachttijden).
 
Inderdaad weer 30 cpm.
Ik weet niet hoever ik van de wijkcentrale aflig. Kan ik hier achter komen? Zoja via welke site.

Ik heb ook gelezen ergens en weet niet of dit klopt, dat ik de instelling moet veranderen van de modem/router?? naar ISDN2. Weet absoluut niet hoe dit moet en kan het ook nergens terug vinden.

Bedankt.
 
Er is helaas niets aan te doen:

De snelheid die Telfort (en ook de andere ADSL aanbieders) via de postcode check aangeeft, is de MAXIMAAL haalbare snelheid! De werkelijke snelheid in de praktijk is voor een groot deel afhankelijk van de afstand vanaf het betreffende adres naar de (wijk)telefooncentrale en de kwaliteit van de koperen kabels die in de grond liggen.

Bij internet over de kabel speelt dit probleem niet.

hoe ver woon je van af centrale vandaan (zeer belangrijk), kwaliteit van de bekabeling in de straat , Telfort NIET bellen want dan hoor je dat ze leveren TOT 20MB en je telefoontje naar Telfort is weer KASSA (€ 0,30 p/min met wachttijden).

Geloof me, bovenstaande zijn de enige juiste antwoorden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan