95 upgraden naar 98...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Narcis

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2001
hallo, het lukt me niet om een pc met win 95 in een netwerkje te krijgen (1x1). Jheroen adviseerde me om 95 op te waarderen naar 98. Mijn vraag is of dit zomaar kan en zijn die upgrades gratis bij MS te krijgen??
Waar moet ik op letten?
Heeft iemand een advies? Heel graag!!
Bedankt alvast, René.

Goede middag René,

Volgens mij is het niet mogelijk om Windows 95 up te graden naar Windows 98.

De enige mogelijkheid (althans volgens mij....) is Windows 95 "er-af-te-gooien" en Windows 98 te installeren ... mar dan moet je natuurlijk een installatie-CD van Windows 98 hebben .....

Groetjes - Marrosi

sorry hoor,

gratis bij microsoft ?????????
nope, een update kost normaal gezien geld, zelfs veel geld.........

Geplaatst door Marrosi
Goede middag René,

Volgens mij is het niet mogelijk om Windows 95 up te graden naar Windows 98.

De enige mogelijkheid (althans volgens mij....) is Windows 95 "er-af-te-gooien" en Windows 98 te installeren ... mar dan moet je natuurlijk een installatie-CD van Windows 98 hebben .....

Groetjes - Marrosi

Dat kan zeker wel ik heb zelf de orginele Windows 98 upgrade en daarmee kan ik windows 95 upgraden naar 98

Geplaatst door Arjan99

Dat kan zeker wel ik heb zelf de orginele Windows 98 upgrade en daarmee kan ik windows 95 upgraden naar 98

Ja arjan heeft gelijk het kan volgens mij ook wel.

Het kan wel degelijk ja, maar denk niet dat dat gratis is (als je het legaal wilt houden dan ;)).

Updates voor Windows vind je altijd op www.windowsupdate.com, dus daar zou ik in ieder geval even langsgaan. Desondanks zou het toch niet al te moeilijk zijn die W95 PC in het netwerk te krijgen... kun je een specifiekere beschrijving van het probleem geven (foutmeldingen bijv.)?

Eerst even een andere vraag. Waarom kan je geen netwerk aanleggen met win95? Kijk eens even in de handleiding in mijn handtekening.

sjee, snel, jullie reacties.
ik wil geen geld uitgeven voor een andere besturing en het lijkt me daarom verstandig het advies van Hangmat eerst eens te volgen.
Ik heb een Belkin kaart ingebouwd en het lampie brandt. De bijgeleverde software doet geen zak onder '95. Ik ben dus bang dat ik alles handmatig moet instellen maar weet bijgot niet of dat ook voor de drijvers geldt. En dan komt het verhaal van Hangmat wat ik net las over TCP en IP enzo.
De moeder pc is onder XP en een Sitecom kaart en die lijkt alles zelf te kunnen (afwachten).
Ik ga morgen proberen of beter 5 mei; bevrijding!!
bedankt alvast en ik denk dat ik Hangmat nog eens benader.
René

Bijlagen

• button.png
    button.png
    6 KB · Weergaven: 12
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan