9500gt club 3d videokaart doet vreemd als ik iets "heftigs" draai

Status
Niet open voor verdere reacties.

nestles

Banned
Lid geworden
11 sep 2010
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden mijn bestelling bij alternate ontavngen en in elkaar gezet.
Nu is het probleem dat als ik een 1080p youtube filmpje of zelfs maar runescape draai op mijn pc dan krijg ik kleurtjes over het scherm en kan ik niks meer doen. Vervolgens na ongeveer 5-10 seconden sluit de pc zich af. Iets wat heel erg irritant is want ik ben van plan om Assassin's Creed 2 hierop te gaan spelen en dat lukt niet hiermee. De drivers zijn geinstalleerd maar nog steeds doet hij vreemd.

Ik weet nu niet of het een defect is of dat ik hem verkeerd heb aangesloten. Mensen die ervaring hebben en de oplossing weten, graag posten.

Hieronder mijn systeempje

Operating System
MS Windows XP Professional 32-bit SP3
CPU
Intel Pentium E5400 @ 2.70GHz 38 °C
Wolfdale 45nm Technology
RAM
2.0GB Dual-Channel DDR2 @ 265MHz (4-4-4-12)
Motherboard
ASRock 4CoreDual-SATA2. (CPUSocket)
Graphics
V223HQ @ 1920x1080
1024MB GeForce 9500 GT (Undefined) 34 °C
ForceWare version 191.07
Hard Drives
244GB Seagate ST3250318AS (SATA) 25 °C
Optical Drives
IDE DVD-ROM 16X
Audio
Realtek High Definition Audio

Ook is mij opgevallen dat er 2 kabeltjes van de videokaart niet zijn aangesloten maar het opmerkelijke is dat er geen verbindingen te vinden zijn op het moederboard voor deze kabeltjes. Op deze kabeltjes staan een +je en een -etje

In afwachting,

Laatst bewerkt:
Hoe?

Hoe moet ik de kaart aansluiten op de voeding als ik vragen mag?
Waar staan de pinnetjes die moeten worden aangesloten?

Er staan nergens 2 pinnetjes vrij op 1 plek na maar als ik ze daar aan sluit start de pc helemaal niet op tot ik ze weer weghaal.

Laatst bewerkt:
Ik ben nog even aan het zoeken of die wel een voedingsaanluiting nodig heeft.
maar als goed is heb jij een beschrijving bijgeleverd.?

[smallIMG]http://www.club3d.nl/images/product_images/image_5/CGNX-G9524YLI.jpg[/smallIMG]

Laatst bewerkt:
Ik heb geen gebruiksaanwijzing meegeleverd gekregen dan behalve een papiertje met stappen. Hierin staan wel kabeltjes die ze aansluiten op het moederboard maar lijkt niet echt op de kabeltjes van mij kaart.

hieronder is een foto van dat kabeltje

HDMI_SPDIF07.jpg

Laatst bewerkt:
Als ik me niet vergis is dat kabeltje voor je HDMI.

Met welke voeding zit je?
En ff voor de duidelijkheid: achterkant van de kaart zit geen pci-e voedingsaansluiting?

Volgens mij heeft de 9500GT geen extra voeding nodig.

Het kabeltje is waarschijnlijk voor je audio op je kaart aan te sluiten.
dit in verband met je HDMI uitgang. (Video + geluid)

tevens houd er rekening mee dat de 9500gt geen gamers kaart is.
Ik weet niet of deze assasins greed gaat trekken

Nee, geen voedingaansluiting aan de achterkant. Het enige kabeltje is het HDMI kabeltje

Mijn vader zei net ook al dat de kaart waarschijnlijk kapot is.
Ben ik trouwens nog niet zo zeker van.

Dat kabeltje is inderdaad van de HDMI zie ik nu pas.

PS: Assassin's Creed 2 werkt wel. Assassin's Creed 1 niet op 1 of andere manier (wat ik heeeeel erg vreemd vind.) Test op internet ergens gedaan.

Laatst bewerkt:
Geen extra voeding was ik nu wel achter.
Maar is toch van de gekke dat een youtube filmpje het niet zou doen...

Het is niet alleen youtube. Ook runescape is al te heftig voor deze kaart (Iets wat echt heel erg vreemd is). Waarschijnlijk kan ik dan al helemaal niet Assassin's Creed 2 spelen nog Rappelz

Kan inderdaad iets met de voeding te maken hebben.
Niet genoeg spanning op de pci-e slot of ietds in die trend.

Maar wat ik me eigenlijk afvraag. beetje achter af maarja.
Waarom heb je de 9500GT gekozen?
In de zelfde prijsklasse had je ook de HD4650 / HD5550 die zijn aardig wat sneller
maarja dat is achteraf :)

Wt voor voeding zat er nu in je pc? Zoals frank al gevraagd had.

Een 350w voeding. Had met Alternate gebeld en zeiden dat die voldoende zou moeten zijn. Had em nog thuis liggen en daarmee 20 euro bespaard

moet inderdaad genoeg zijn.

Nieuwste driver downloaden al geprobeerd?

Ff weer bijgelezen.

Denk toch dat geen kwaad kan om eens de laatste drivers te installeren.Wie weet hoe oud degene zijn op de cd.
Lost het dan ook niet op dan kan het eigenlijk niet anders liggen als aan de kaart zelf dacht ik zo.

Zou het aan mijn scherm kunnen liggen?

Ik heb een 22" Acer scherm V223HQ

Beste FrankWannet en Mukkel,

Heel erg bedankt voor jullie tijd die je erin hebt gestoken. Het lag kennelijk inderdaad aan ouderwetse drivers. Heb de nieuwste geinstalleerd en nu zonder problemen HD filmpjes opgestart. Zelfs een slecht spel als runescape werkt erop dus ik denk dat Assassin's Creed 2 en Rappelz er wel op moeten werken. HEEL ERG BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan