9600 PRo beetje overklokken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter eno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eno

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2004
Hoe kan ik me kaart over klokken

op de kaart staat 446 mhz ddr memory clock speed

en daar onder een sticker met Overclockers Utility

ik heb de 3dmark 2005 programma gedraaid

daar draaide me videokaart heel langzaam.

VGA Memory Clock 222.8 MHz
VGA Core Clock 398.3 MHz

Hoi Eno,

ik geloof dat we de laatste tijd al een paar keer bezig zijn geweest met problemen met je oude videokaart en wat andere probleempjes.
Je hebt nu, begrijp ik een nieuwe videokaart gekocht.
Waarom "overklokken"?
Wanneer de kaart z'n werk goed doet, zou ik hem laten zoals 'ie is.
"Overklokken" valt niet onder de garantie, dus ga je te ver, is het weg gegooid geld.

Dat die blijft expirimenteren is om ons aan het werk te houden blijkbaar.
Je kunt dus ook eens zelf gaan googelen en kijken of daar wat te vinden is om je videokaart te over mollen.

Ik vind het gewoon zo zonde, van z'n geld en kaart.
Ook van onze tijd.

ik snap het dus.

in een week tijd, kun je dus niet vele vragen zo te zien

ik heb een nieuwe kaart hij doet zijn gewoone werk wel goed ja.

ja over klokken misschien ook geen goed idee.

Is zonde van je geld om hiernu al mee te gaan expirimenteren als je geen problemen hebt. overclocken gaat ten koste van de levens duur of het gaat helemaal fout kan dus ook.:D :thumb:

En vragen mag je zoveel je wilt hebben we geen problemen mee.:p

okej. ik zal het laten rusten is een verstandige keuze.

Je mag ons de oren van het hoofd vragen, daar zijn we voor en is dit Forum voor. Dat vinden we fijn om te doen.
Het is alleen zo zonde wanneer het vragen over problemen zijn die je had kunnen voorkomen wanneer je goede raad zou hebben opgevolgd.

download atitool
daarmee kun je je max speeds laten testen door het programmatje.

Werkt goed zo kun je heel makkelijk zonder probs "overklokken" .

ik heb het programa gedownlado en geisnatleerd maar hoe werkt?

wat zijn de risico?

ik zie de memroy sped en zo?

risico's van overclocken zijn altijd dat de kaart kappot kan gaan, maar als je alleen software matig overklokt gaat het "bijna" nooit mis.

je kunt 3d kubus aanzetten. Hierdoor springt er een venster open met een draaiende kubus en je AVG FPS in beeld.

je hebt links van het werkscherm div knoppen.
je kiest de 2 waar detect max core speed en memory speed bij staat. (ik zit nu opt wek dus weet niet precies waar hoe het er staat)

als ie bij beide de max heeft gevonden opslaan en aanvinken dat hij deze instellingen moet gebruiken bij het starten van windows.

tadaaa je hebt hem overgeklockt.

ps als je ff zoekt op internet naar softmod voor je kaart kun je testen of de 4 uitgeschakelde pipelines nog goed zijn.

krijg je na het instaleren van die softmod, wat eigenlijk gewoon een aangepaste driver is, blokjes in je scherm dan zijn ze inderdaad kappot. Dan de orginele driver weer installeren om het te herstellen

Je hebt boven staande topics toch niet goed gelezen blijkbaar want overclocken geeft het risico dat je kaart defect kan raken.
Toch hard leers blijkbaar.

PHP:
ik geloof dat we de laatste tijd al een paar keer bezig zijn geweest met problemen met je oude videokaart en wat andere probleempjes
Je hebt nu, begrijp ik een nieuwe videokaart gekocht.
Waarom "overklokken"?
Wanneer de kaart z'n werk goed doet, zou ik hem laten zoals 'ie is.
"Overklokken" valt niet onder de garantie, dus ga je te ver, is het weg gegooid geld. .

Als ik op de Find max core

dat gaat dat kubus draain en de memory en core stijgen

maar stopt automatisch??>

straks blast hij de videokaart op!!!

zal de videokaart niet te warm worden met de eigen cooler?

moet ik elke keer de ati starten? om die snelheid te hebben die ik heb gesaved

Laat die kaart nu gewoon met rust en z'n werk doen, waar 'ie voor gemaakt is.

Geplaatst door eno
Als ik op de Find max core

dat gaat dat kubus draain en de memory en core stijgen

maar stopt automatisch??>

straks blast hij de videokaart op!!!

zal de videokaart niet te warm worden met de eigen cooler?

moet ik elke keer de ati starten? om die snelheid te hebben die ik heb gesaved

Ja hij stopt automatisch hij test de instellingen om de 30sec is de max te hoog dan neemt hij stapjes terug om zo een stabiele instellingen te vinden

En als je aanvinkt ergens in atitools dat hij de gesavede waardes toepast als windows start dan hoef je er niets meer aan te doen.

Je merkt dat de kaart te warm wordt, als je tijdens het spelen van een "zware"game voor de kaart rare strepen/ blokjes voorbij ziet komen (artifacts)

Als je dat ziet ff instellingen iets omlaag gooien en dan weer testen.

Het kan weinig kwaad met deze software, je beschadigd niets, tenminste als je optijd de instellingen omlaag gooit als je artifact ziet. Dus niet stug nog een kwartier door gamen

Laatst bewerkt:
Geplaatst door SJJ
Succes met het opblazen van je kaart.:p :p :p :p

lol zo snel doe je dat niet hoor. Als je artifacts ziet gewoon de instellingen terug brengen.

Als je in je auto je olielampje ziet branden rijdt je toch ook geen 500 km door??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan