98 formatte en onieuw erop zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Guus ik heb al je stappen gedaan en nu ben ik bij het stuk waar je de WIN 98 cd rom erin moet stoppen maar hij pakt de CD niet vanzelf wat voor code moet ik typen om hem dat wel te laten doen???/

sj

probleem

ik ben nou bij het stuk waar je de win 98 cd erin moet stoppen maar hij pakt de Cd niet vanzelf welke code moet ik type om hem dat wel te laten doen???

sj

Re: probleem

Geplaatst door dj_sj
ik ben nou bij het stuk waar je de win 98 cd erin moet stoppen maar hij pakt de Cd niet vanzelf welke code moet ik type om hem dat wel te laten doen???
Typ achter de DOS-prompt: d:\win98\setup
Volg verder de aanwijzingen.
Als je cd-rom station een andere letteraanduiding heeft, moet je die d: natuurlijk veranderen.

Guus.

Als alles is gelukt, vergeet dan vooral niet het laatste deel van mijn handleiding ("EN NOG IETS HÉÉL BELANGRIJKS") te lezen en uit te voeren.
Je begint nl. weer met Internet Explorer 4. En als je daarmee onbeschermd een internetverbinding maakt, kun je daarna rechtstreeks door naar de sectie Spyware op het forum om allerlei troep te laten verwijderen.:D

Guus.

hahah ja ik geloof je gelijk ik haal eerst de nieuweste IE van internet en dan de service packs maar staan die van 98 nog op de site?????

Is de virusscan AVG 6.0 goed?? (ik moet wel een goeie virusscan maar niet z'n hele zware en volgens mij is die niet zwaar of vergis ik me daarin???)

gr's sj

PS: het is gelukt kben!! bezig video kaart te instaleren want 16 kleuren is ook maar niks:D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door dj_sj
hahah ja ik geloof je gelijk ik haal eerst de nieuweste IE van internet en dan de service packs maar staan die van 98 nog op de site?????
Alle updates voor Win 98 zijn nog gewoon te downloaden. Als je naar Windows Update gaat, krijg je een hele lijst met essentiële updates te zien. Als ik me goed herinner moet je Servicepack 1 apart van de andere downloaden en installeren. Maar dat wordt op die site ook wel uitgelegd.
Dat is dan ook een heel belangrijke, want die dicht de belangrijkste lekken in Internet Explorer. Daarom raad ik je ook aan die als eerste te installeren. Maar download dus eerst met de computer waar je nu mee op internet zit SpywareBlaster, een antivirusprogramma en een firewall. Brand ze op een cd-rommetje en installeer ze op je Win 98 machine.
Geplaatst door dj_sj

Is de virusscan AVG 6.0 goed??
Ik gebruik al jaren AVG en die is prima. Daarnaast gebruik ik ZoneAlarm (ook gratis) en ook daar ben ik heel tevreden over.
Dan gebruik ik ook nog Ad-aware, Spybot en SpywareBlaster. Ik heb nooit last van rotzooi op mijn PC.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik heb het hierboven wel steeds over een firewall, maar als die al in je router zit, hoef je die natuurlijk niet ook nog eens op je Win 98 machine te installeren.
Daar had ik even niet aan gedacht.
Guus.

Laatst bewerkt:
Gisteren ook nog een win98 machientje klaargestoomd MET de essenstiele updates (met een telefoontikken modem!!) Ben bijna 4 uur bezig geweest:D . De rest van de updates komen later wel:D

Leuk dat het je zelf gelukt is! Dan is volgende keer de drempel ook niet zo hoog.:thumb:

Re: Re: probleem

Geplaatst door Guus abc
Typ achter de DOS-prompt: d:\win98\setup
Volg verder de aanwijzingen.
Als je cd-rom station een andere letteraanduiding heeft, moet je die d: natuurlijk veranderen.
Voor mij was het ook wel nuttig.
Zo kwam ik erachter dat ik bovenstaande over het hoofd had gezien in mijn handleiding.
Wel vervelend als iemand klaar is met partitioneren en formatteren en er vervolgens niets meer gebeurt.:D
De sticky is inmiddels ook aangepast.

Guus.

hahah ja goed want hij pakt de Cd niet vanzelf !!!:)

bedankt voor jullie hulp !!!

sj

Alleen een probleem zie mijn andere vraag de software en die van internet die juli aanbevolen als je op setup klikt krijg je een ms dos install geval en daar snap ik geen bal van (het is egt heel erg raar)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan